گزارشی از وضعیت سه زندانی سیاسیِ در اعتصاب غذا در زندان رجائی‌شهر کرج

علی موسی‌نژاد فرکوش، محمدحسین حقیقت‌نژاد و آرشام رضایی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج، که چندین روز است دست به اعتصاب غذا زده‌اند، در شرایط نامناسب جسمی به‌سر می‌برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی‌موسی‌نژاد فرکوش از روز ۱۲بهمن‌ماه با درخواست آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی سیاسی که به بیماری‌های فتق هیاتال و التهاب شدید مخاط مری و معده مبتلاست و طبق گزارش پزشکی قانونی نیاز به عمل جراحی دارد، اعلام کرده است که تا زمان تحقق خواسته‌‌هایش دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید حتی اگر این اعتصاب به قیمت جانش تمام شود.

محمدحسین حقیقت‌نژاد، که او نیز بیش از ۲۰ روز است که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، در اثر اعتصاب غذا شرایط جسمی نامساعدی دارد.

آرشام رضایی، دیگر زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج نیز که به‌دنبال عدم موافقت با دریافت مرخصی درمانی، دست به اعتصاب غذا و دارو زده است، با افت شدید فشار خون، کاهش وزن و درد شدید در ناحیه معده، همچنان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

آرشام رضایی پیش از این برای انجام آزمایش آندوسکوپی به مرکز درمانی اعزام شده بودو طبق گفته پزشک معالج به بیماری‌های فتق هیاتال، هلیکو باکتری(عفونت معده) و زخم اثنی‌عشر مبتلا شده و نیاز به دریافت خدمات پزشکی در خارج از زندان دارد.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.