تشکیل پرونده قضائی برای حسین رونقی در دادسرای امنیت زندان اوین

پس از گذشت سه روز بی‌خبری از وضعیت حسین رونقی، روز جاری وکلای این کنشگر مدنی از گشایش پرونده‌ای برای وی در شعبه ۲ بازپرسی اوین به ریاست بازپرس محمود حاج‌مرادی خبر دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، به وکلای حسین رونقی به اینکه در لیست وکلای معتمد قضائیه نبودند، اجازه دسترسی به پرونده وی داده نشد و به‌همین دلیل از دلایل بازداشت و اتهامات انتصابی علیه این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.

حسین رونقی ملکی روز چهارشنبه ۴اسفندماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران پس از بازداشت این کنشگر مدنی به منزل وی یورش برده و ضمن تفتیش محل برخی لوازم شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

حسین رونقی ملکی که پیش از این نیز سابقه بازداشت و گذراندن حبس دارد، نخستین بار در آذرماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به ۱۵سال حبس تعزیری محکوم شد. او سرانجام در تیرماه ۱۳۹۸، پس از تحمل بیش از ۹سال حبس تعزیری، درحالی‌که براثر شکنجه و فشارهای دوران حبس به بیماری‌های متعدد مبتلا شده بود، با تائید پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر از زندان آزاد شد.

گفتنی است حسین رونقی ملکی مبتلا به بیماری‌های کلیوی، ریه، پروستات، غلظت خون و گوارشی است و همچنین به‌دلیل وجود توده‌ای در ناحیه گردن نیاز به عمل جراحی دارد و هر لحظه نگهداری وی در شرایط نامناسب زندان می‌تواند خطر جانی برای او داشته باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.