تداوم اعتصاب غذای زرتشت احمدی‌راغب و حمله به وی توسط زندانیان جرائم خشن

زرتشت احمدی‌راغب، فعال سیاسی، که در اعتراض به بازداشت مجدد از روز دوم اسفندماه ۱۴۰۰ دست به اعتصاب غذا زده است، توسط زندانیان با جرائم خشن بند ۴ زندان تهران بزرگ، مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زرتشت احمدی‌راغب روز دوشنبه ۲اسفندماه با هجوم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به قرنطینه زندان اوین و پس از آن به بند ۴ زندان تهران بزرگ که به بند «اشرار و بزهکاران» معروف است منتقل شد.

این زندانی سیاسی که از زمان بازداشت در اعتراض به نقض حقوق خود دست به اعتصاب غذا زده است، روز جمعه ۱۳ اسفندماه پس از آنکه به چند تن از مسئولان که برای بازرسی آمده بودند درباره شرایط بد این زندان اعتراض کرده بود، پس از رفتن بازرسان از سوی ۱۵تن از زندانیان با جرائم خشن مورد حمله قرار گرفت.

آقای احمدی راغب طی روزهای گذشته در فایل صوتی که از داخل زندان منتشر کرده است اعلام کرده بود که وی را پس از بازداشت به مدت دو روز در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار داده و سپس با فریب به زندان تهران بزرگ منتقل کردند.

زرتشت احمدی‌راغب که چندین بار سابقه بازداشت دارد، از جمله کسانی است که خرداد ماه سال ۱۳۹۸ طی نامه‌ای به همراه ۱۳ فعال مدنی و سیاسی بیانیه «گذار از جمهوری اسلامی»‌ را امضا کرده و خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری شدند.

گفتنی است زرتشت احمدی راغب با ۱۷ سال سابقه خدمت در آتش‌نشانی شهریار، به‌دلیل فعالیت‌های سیاسی و مدنی از کار اخراج شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.