پرونده‌سازی و صدور حکم قضائی برای سه نفر از اعضای خانواده فرزاد انصاری‌فر، به جرم دادخواهی خون فرزندشان

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حدود دو هفته پس از بازداشت امین و آرمان انصاری‌فر، پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، علیه آنها کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه انقلاب بندر ماهشهر ارجاع داده شده است.

عنوان اتهامی که امین انصاری‌فر بابت آنها بازداشت شده است «ارتباط و مصاحبه با دولت متخاصم آمریکا از طریق مصاحبه با خانم مسیح علینژاد کارمند وزارت خارجه امریکا و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق مصاحبه با رسانه های معاند نظام» عنوان شده است.

همچنین فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد، نیز چندی پیش به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ماهشهر، به ۴سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم شده است.  

امین و آرمان انصاری‌فر به ترتیب در تاریخ ۳۰ بهمن و ۱ اسفندماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و علیرغم صدور کیفر‌خواست، همچنان در حبس نگهداری می‌شوند.

فرزاد انصاری‌فر، ۲۷ساله، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، هدف شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته و جان خود را از دست داد و از زمان کشته‌شدن او خانواده آقای انصاری‌فر به شدت تحت فشار نیروهای امنیتی قرار دارند.

گفتنی است طی روزهای گذشته‌، مریم بهتر‌پور، مادر فرزاد انصاری‌فر، با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از مردم خواست که از خانواده او حمایت کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.