محرومیت درمانی امیرحسین قناعت گر، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، علیرغم آسیب‌دیدگی شدید در جریان اعتراضات

امیرحسین قناعت‌گر، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، علیرغم وجود ساچمه در نواحی مختلف بدن و صورت، بدون رسیدگی پزشکی و به‌صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیرحسین قناعت‌گر، چند روز پیش از بازداشت در اثر تصادف دچار مصدومیت شده و در چندین ناحیه از بدن جراحاتی از بخیه داشته است.

این شهروند ساکن شهر قدس، پس از اینکه در جریان اعتراضات از چندین ناحیه از جمله اطراف چشم راست، گیجگاه، بازوی راست، زیر گردن، شانه و سینه مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت، از ترس بازداشت از مراجعه به مرکز درمانی خودداری کرد. اما صبح روز بعد مقابل درب منزل بازداشت شد.

به گفته یک منبع مطلع، امیرحسین قناعت‌گر در دوران بازجویی به شدت مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است از جمله اینکه بازجوی پرونده برای گرفتن اعتراف اجباری از وی، با جسم سخت و پوتین در محل زخم‌ها و ساچمه‌های بدن او فشار وارد می‌کرده است.

به گفته همین منبع، با توجه به اینکه روند درمان زندانیان در زندان تهران بزرگ بسیار سخت و پیچیده است، امیرحسین قناعت‌گر تا کنون موفق به دریافت مجوز جهت اعزام به مرکز درمانی خارج از زندان نشده و همچنان بدون دریافت خدمات درمانی در زندان نگهداری می‌شود.

گفتنی است امیرحسین قناعت‌گر بعد از بازداشت به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده و پس از طی مراحل بازجویی توسط شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب شهر قدس از بابت اتهامات «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تفهیم اتهام شد. وی هم‌اکنون به‌صورت بلاتکلیف در تیپ ۶ سالن ۲ غربی زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شود.   

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.