افزایش فشار بر مهدی مسکین‌نواز و محرومیت از حقوق اولیه در زندان

مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، طی فایل صوتی که از داخل زندان منتشر کرده است از افزایش فشار بر خانواده‌اش و قطع تماس تلفنی وی با دخترش خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان قضایی به ظن اینکه دختر نوجوان این زندانی سیاسی اقدام به انتشار فایل‌های صوتی پدرش می‌کند، با تماس و تهدید خانواده وی، مانع از صحبت کردن او با دخترش شده‌اند در صورتی که دختر وی نقشی در انتشار این فایل‌های صوتی نداشته است.

مهدی مسکین‌نواز اضافه کرد که در صورت ادامه فشارها بر خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

در خصوص مهدی مسکین‌نواز گفتنی است این زندانی سیاسی در اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بند ۲الف سپاه در زندان اوین منتقل شد. او در آذرماه همان سال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با اشخاص خارج نشین و آموزش شعار نویسی و چگونگی فعالیت در اعتراضات خیابانی» به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق بارگذاری مطالب و پست در  فضای مجازی و کانال تلگرامی کارگاه آموزشی فتح تهران» به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری و به اتهام «توهین به روح الله خمینی» به ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در تاریخ ۲۴ دی‌ماه توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد.

در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، مسئولان قضایی در راستای افزایش فشار بر این زندانی سیاسی وی را از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل کردند. این زندانی سیاسی در پی این انتقال دست به اعتصاب غذا زد که پس از آن مسئولان زندان در اقدامی تنبیهی او را به اتاق ۳۶ بند ۱۰ آن زندان در میان زندانیان جرائم غیرسیاسی منتقل کردند.

در آخرین مورد نیز مهدی مسکین‌نواز در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برای بازجویی بابت پرونده جدیدی که در زندان برای وی باز شده بود، به زندان اوین منتقل شد. هم‌زمان با انتقال این زندانی سیاسی به زندان اوین، عسل مسکین‌نواز، دختر نوجوان وی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تشکیل پرونده در دادسرای اطفال تهران،‌ با تودیع قرار وثیقه از بند کانون اصلاح و تربیت تهران آزاد شد. مهدی مسکین‌نواز نیز پس از بازجویی و تشکیل پرونده به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

لازم به توضیح است نوبت جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی مسکین نواز بابت پرونده جدید در اسفندماه ۱۴۰۱ تعیین شد که وی به‌علت عدم دسترسی به وکیل از حضور در دادگاه خودداری کرد. پس از تعیین نوبت جدید رسیدگی به این پرونده، مهدی مسکین‌نواز اقدام به تعیین وکیل کرد، اما وکیل پرونده در پی تهدید از سوی ضوابط قضایی از وکالت پرونده وی انصراف داد و تا این لحظه مهدی مسکین نواز از حق تعیین وکیل مورد نظر خود محروم مانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.