مجاهد کورکور، شهروند ساکن ایذه، به اتهام قتل کیان پیرفلک به اعدام محکوم شد

روز جمعه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، خبرگزاری قوه قضائیه اعلام کرد که برای مجاهد کورکور به عنوان متهم اصلی در پرونده کشته‌شدن کیان پیرفلک حکم اعدام صادر شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اتهامات انتصابی که بابت آن حکم اعدام برای عباس(مجاهد) کورکور صادر شده است «محاربه و افساد فی‌الارض» عنوان شده است.

این حکم در حالی صادر شده است که پیش از این زینب مولایی‌راد در واکنش به بازداشت و اتهامات وارده علیه مجاهد کورکور، بهمن بهمنی و چند تن دیگر در خصوص این پرونده گفته بود که «من مادر کیان، هر کس از همشهریانم را که به عنوان قاتل معرفی کنید، هرگز نمی‌پذیرم». او همچنین به عنوان کسی که در صحنه قتل فرزندش حضور داشت، در صفحه اینستاگرام خود تیراندازی نیروهای حکومتی را عامل کشته‌شدن پسرش اعلام کرده بود.

گفتنی است جلسه رسیدگی به اتهامات مجاهد کورکور، شهروند ساکن ایذه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شده بود و براساس گزارش خبرگزاری میزان این حکم غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله ساکن ایذه، روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱، در جریان جنبش انقلابی مردم ایران در شهر ایذه، در حالی‌که با خانواده خود سوار بر خودرو بودند،‌ هدف تیراندازی نیروهای سرکوب‌گر جمهوری اسلامی قرار گرفته و جان خود را از دست داد. میثم پیرفلک، پدر کیان نیز در جریان این تیراندازی آسیب شدید دیده به‌طوری که بعد از گذشت چند ماه و چندین عمل جراحی هنوز قادر به راه‌رفتن نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.