صدور حکم ۱۴سال حبس در تبعید برای حمزه درویش، زندانی محبوس در زندان لاکان رشت

حمزه درویش، زندانی سیاسی-عقیدتی محبوس در زندان لاکان رشت، بابت پرونده‌ای که در ایام حبس برای وی گشوده شده است، به ۱۴ سال حبس در تبعید محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بر اساس حکمی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت صادر شده است، حمزه درویش به اتهام «اجتماع و تبانی برضد امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام «مشارکت در تخریب عمدی به قصد مقابله با نظام» به پنج سال حبس، به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس، به اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و به اتهام «احراق عمدی بنا و ساختمان زندان و متعلقات آن به قصد مقابله با نظام» به نفی بلد (تبعید) از محل سکونت فعلی خود به شهرستان رامهرمز محکوم شد.

گفتنی است این محکومیت با شکایت سازمان زندان‌ها از آقای درویش و به‌دنبال وقوع شورش و آتش‌سوزی در زندان لاکان رشت در تاریخ ۱۷مهرماه ۱۴۰۱ صورت گرفته است در حالی‌که حمزه درویش هیچ نقشی در وقوع این شورش نداشته و در همان زمان به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شده بود.

در خصوص حمزه درویش گفتنی است که این زندانی اهل سنت که دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در زندان سپری می‌کند، در اردیبهشت‌ماه ۹۹ به اجبار از زندان رجایی‌شهر کرج به زندان لاکان رشت منتقل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.