دو شهروند اهل ساری و قزوین مجموعا به ۱۲سال حبس تعزیری محکوم شدند

رامین قشقایی‌‌گرباچی، شهروند اهل قزوین و محمد مرادی‌کیاپی، شهروند اهل ساری، هر کدام به ۶سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین صادر شده است، رامین قشقایی گرباچی، شهروند ساکن این شهر، به اتهام «اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرایم، ضد امنیت داخلی کشور» به ۵سال حبس، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۱سال حبس و به عنوان مجازات تکمیلی به منع خروج از کشور و دو سال اقامت اجباری در شهرستان نیک شهر واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.

آقای قشقایی در اسفندماه سال گذشته بازداشت و در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با تودیع قرار وثیقه از زندان‌ آزاد شده بود.

همچنین محمد مرادی‌کیاپی، شهروند اهل ساری، توسط دادگاه انقلاب این شهر محاکمه و به اتهام «فعالیت تبلیغی مجدد علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۱سال حبس تعزیری و به اتهام «تحریک مردم جهت بر هم زدن امنیت کشور از طریق انتشار مطالبی عاری از حقیقت» به ۵ سال حبس تعزیری و ضبط تجهیزات فنی- مخابراتی و سیم کارت های متعلق به او به نفع دولت محکوم شد. او همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به ۲سال ممنوعیت خروج از کشور، منع اشتغال در زمینه it و منع از حضور در فضای مجازی با امکانات و وسایل شخصی خود و دیگران محکوم شد.

گفتنی است محمد مرادی‌کیاپی که پیش از این در جریان جنبش انقلابی ۱۴۰۱ بازداشت و پس از حدود یک‌ماه مشمول بخشنامه عفو شده و از زندان آزاد شده بود، آخرین بار در تاریخ ۴ تیرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او نهایتا در تاریخ ۲۰تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.  

در صورت تایید حکم این دو شهروند در دادگاه تجدید نظر، مجازات ۵سال حبس تعزیری برای هریک از آنها قابل اجرا خواهد بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.