بازداشت شماری دیگر از اعضای خانواده‌های دادخواه کشته‌شدگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱ به دست نیروهای امنیتی

در ادامه روند بازداشت خانواده‌های کشته‌شدگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱، طی روزهای اخیر تعدادی دیگر از اعضای این خانواده‌های به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، صفا عائلی، نیروهای امنیتی به منزل شخصی داییِ مهسا امینی، هجوم برده و وی را بازداشت کردند.

همچنین احمد و سولماز حسن‌زاده، پدر و خواهر محمد حسن‌زاده، از کشته‌شدگان جنبش انقلابی در بوکان نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

از سوی دیگر روز یک‌شنبه ۱۲ شهریور ماه، فرزانه بزهکار، مادر عرفان رضایی، جوان ۲۱ ساله که در آمل به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده بود، بازداشت شد.

گفتنی است طی روزهای اخیر و با نزدیک شدن به سالگرد اعتراضات مردمی، فشار بر خانواده‌های جان‌باختگان این اعتراضات افزایش یافته است.

پیش از این در راستای همین فشارها ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی، جوان اعدام شده در کرج، نسرین علیزاده و کوروش وزیری، خواهر و همسر شیرین علیزاده ، مهسا یزدانی، مادر محمدجواد یزدانی و معصومه آذری، وحید و امیر کیاکجوری، مادر، پدر، و همسر حنانه کیا، همگی از خانواده‌های دادخواهِ کشته‌شدگان جنبش انقلابی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و از وضعیت آنها اطلاعی از دست نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.