در پی تعطیلی واحد تولیدی شیر طبس، ۳۲ کارگر بیکار شدند

واحد تولیدی شیر طبس، با سنگ‌اندازی بانک‌ها، تعطیل شد و با تعطیلی این واحد تولیدی، ۳۲ کارگر بیکار شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، سال گذشته بود که زمزمه‌های تعطیلی تنها کارخانه شیر و فرآورده‌های لبنی در شهرستان طبس به گوش رسید در آن مدت امام جمعه شهرستان طبس خواستار رفع مشکلات دامداران شده بود، ولی متأسفانه، این واحد تولیدی، با سنگ‌اندازی بانک‌ها، تعطیل شد.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در این باره اظهار داشت: خشکسالی‌های پیاپی سبب به وجود آمدن بیماری‌های مختلف در دام‌ها شده است و به دلیل نبود کارخانه شیرو فرآوده‌های لبنی مردم مجبورند محصولات شیر خود را با قیمت پایین به دلالان و کارخانجات دیگر استانها بفروشند.

وی بیان کرد: تنها یک کارخانه شیر در شهرستان طبس وجود دارد اما قدیمی است و به صورت سنتی فعالیت می‌کند و تنها راه حل مشکلات دامداران در این شهرستان این است که بانکها برای بازپرداخت وام اخذ شده توسط دامداران تسهیلات ارائه کرده و یا به ازای دیرکرد جریمه نگیرند.

مدیر کارخانه سی راز (هجرت سابق) نیز در اظهار داشت: کارخانه شیر و فرآورده‌های لبنی سی راز که ابتدا نامش هجرت بود از سال ۷۰ در شهرستان طبس به‌صورت سنتی کار می‌کرد.

محمدرضا یوسف‌زاده افزود: این کارخانه به دلیل اینکه در این سال‌ها دستگاه‌های آن فرسوده شده و از سیستم سنتی استفاده می‌کرد مجبور به تعطیلی کارخانه شد و من یکی از طبسی‌های مقیم تهران بودم که با من تماس گرفته شد که برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه اقدام کنم.

وی با بیان اینکه خانه و زندگی‌ام را در تهران گذاشته و به همراه خانواده به طبس آمدم تا این کارخانه  را دوباره راه‌اندازی کنم.

مدیر کارخانه سی راز گفت: در شرایط فعلی کار تولیدی به صرفه نیست و کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در کار تولیدی است اما من این ریسک را پذیرفته و حاضر به راه‌اندازی مجدد کارخانه شدم چون دامداران طبسی مجبور بودند شیر تولیدی خود را با هزینه پایین به دلالان ویا کارخانجات استان‌های دیگر بفروشند.

وی اظهار داشت: طبق طرح تضمینی شیر توسط دولت بانک باید مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به من می‌داد اما باوجود دوندگی‌های زیاد و کارشکنی‌های بانک این اتفاق روی نداد و متأسفانه بانک‌ها با سنگ‌اندازی مانع کار تولید می‌شوند.

یوسف‌زاده بابیان اینکه روزی که برای راه‌اندازی کارخانه آمدم تعداد پرسنل ۴ نفر بودند اما من این تعداد را به ۲۷ نفر به‌صورت مستقیم و ۵ نفر به‌صورت قراردادی رساندم که درمجموع ۳۲ نفر برای ما کار می‌کردند اما با تعطیلی کارخانه این افراد بیکار شدند.

وی بابیان اینکه ۳ میلیارد تومان هزینه کردم و از حالت سرمایه‌داری به ورشکستگی افتادم اظهار داشت: متأسفانه گاهی بانک‌ها خیلی سلیقه‌ای عمل می‌کنند و بنا به اظهارات بانکی من ۱۰ وثیقه بردم اما بازهم موفق به دریافت تسهیلات نشدم.

 

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.