احضار گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی، به اطلاعات سپاه

روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹، گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، بنابر احضاریه‌ای که در زندان به وی ابلاغ شده به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در بند دوالف زندان اوین احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلرخ ابراهیمی ایرایی، پیش از این نیز، در حالی‌که دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد، بابت پرونده‌ای که در زندان برای وی باز شده بود، به ۳سال و ۷ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گلرخ ایرایی نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۹۳ به همراه آرش صادقی، همسرش، بازداشت و به دو اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال تعزیری محکوم و در تاریخ ۳آبان ماه ۱۳۹۵ برای اجرای این حکم راهی زندان شد. او در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۸ با پایان دوران محکومیت خود و با تودیع قرار وثیقه از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس برای وی گشوده شده بود، به صورت موقت از زندان آزاد شد. این فعال سیاسی در تاریخ  ۱۸ آبان ۱۳۹۸ با هجوم نیروهای امنیتی در خانه شخصی‌اش در تهران بازداشت و برای اجرای حکم ۳ سال و ۷ ماه حبس به زندان منتقل شد.

گفتنی است خانم ایرایی پس از دریافت احضاریه در زندان قرچک ورامین، با غیرقانونی خواندن آن، از اعزام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه خودداری کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.