اخذ آخرین دفاع از دکتر اسدالله اسدی

آخرین دفاع از دکتر اسدالله اسدی در زمینه اتهام توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی اخذ شد و وی با‌‌ همان قرار وثیقه قبلی تا روز دادگاه آزاد خواهد بود
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام٬ این پزشک و فعال مدنی آذربایجانی چندی پیش و تنها چند ماه پس از آزادی از زندان اوین، در اعتراض به «تضییع حقوقش از سوی اداره آموزش و پرورش»، اقدام به حمل و نمایش پلاکاردهای اعتراضی و کاریکاتورهایی در اطراف بازار تبریز کرده بود.
بازداشت او توسط ماموران امنیتی در پی امتناع انان از آرائه حکم بازداشت با ضرب و شتم و خشونت همراه بود و وی پس از بازداشت ابتدا به اداره اطلاعات و سپس به زندان تبریز منتقل شد.
اسدالله اسدی ساکن شهر تبریز، کارمند سابق آموزش و پرورش و پزشک عمومی است.
اسدالله اسدی داغداغان روز ۲۳تیر۸۹ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت شد، وی پس از تحمل ۵ ماه حبس در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات تبریز به تهران منتقل شده و ۴ ماه دیگر را نیز در انفرادی بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به سر برد.
این پزشک آذربایجانی به دلیل فشارهای روانی و جسمانی که در طول مدت بازداشت از سوی بازجویان و ماموران امنیتی از ناراحتی عصبی، قلبی، گوارشی، دهان، دندان و ضعف بینایی و آرتروز گردن رنج می‌برد.
پیش‌تر این فعال آذربایجانی به اتهام همکاری با دول متخاصم، و عضویت در حزب خلق مسلمان، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حبس در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال کاهش یافت.
این فعال سیاسی آذربایجانی در سال ۱۳۷۳ شمسی نیز به اتهام عضویت در حزب خلق مسلمان متهم شده و از ادامه فعالیت در آموزش و پرورش منع گردیده بود.
وی سالیان سال، در مناطق محروم روستاهای قره داغ هر هفته، داوطلبانه با حضور در روستاهای منطقه قره داغ به ویزیت و مداوای بیماران به صورت رایگان می‌پرداخت و به همین دلیل اهالی منطقه قره داغ، به دلیل خدمات انسان دوستانهٔ این پزشک، سال ٩١ با تهیه طوماری از ۸۰ روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادی وی شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.