فرزاد پورمرادی؛ انتقال به بیمارستان در پی آزادی از زندان

فرزاد پورمرادی، روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای در کرمانشاه، در تاریخ ۲۹ بهمن ماه، به وثیقه از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد و چند روز پس از آزادی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرزاد پورمرادی، فعال رسانه‌ای  در کرمانشاه که در دی ماه سال جاری بازداشت شده بود، روزپنج شنبه ۲۹ بهمن ماه، به وثیقه ۹۰ میلیون تومانی ازاد گردید و چند روز پس از آن در پی وخامت وضعیت جسمانی ناشی از عدم رسیدگی درمانی در زندان، در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. گفتنی است که مقامات قضایی در زمان بازداشت این روزنامه نگار از اعزام وی به بیمارستان خودداری کرده بودند.

لازم به ذکر است که آقای پورمرادی از گرفتگی دریچه قلبی و عفونت کیسه صفرا رنج می‌برد.

فرزاد پورمرادی، روز یکشنبه ۱۳ دی‌ماه، هنگام خروج از خانه توسط نیروهای امنیتی – انتظامی به اتهام «توهین به مقامات»، «تبلیغ علیه نظام»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» بازداشت و پس از مدتی به زندان دیزل آباد در کرمانشاه انتقال یافت.

این روزنامه نگار در طول دوران بازداشت خود از حق گرفتن وکیل محروم بوده است.

پیش‌تر، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پورمرادی را در سال ۱۳۸۸، در جریان انتخابات ریاست جمهوری، به تحریک دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه متهم کرده و او را فردی «ضدانقلاب با سوابق متعدد فعالیت» عنوان کرده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.