حکم قطعی مصطفی عزیزی؛ دو سال حبس تعزیری

حکم قطعی، مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی –  کانادایی که در دادگاه بدوی به هشت سال زندان محکوم شده بود، از سوی شعبه‌ی‌ ۵۴ دادگاه تجدیدنظر ابلاغ شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر استان تهران، مصطفی عزیزی، نویسنده و تهیه کننده ایرانی – کانادایی را که در دادگاه بدوی به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود به سه سال کاهش داد که  که طبق ماده‌ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی از این حکم تنها دو سال از آن قابل اجرا میباشد.

ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی مقرر می‌دارد که در صورت تعدد جرائم مادی از انواع مختلف در مورد همه آن‌ها حداکثر مجازات صادر می‌شود ولی تنها مجازات اشد اجرا می‌شود و البته بقیه مجازات اجرا نمی‌شود.

این زندانی سیاسی، طی دادگاه بدوی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی» و «توهین به رهبری» به هشت سال زندان محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که وی بیش از یک سال از محکومیت خود را در زندان اوین سپری کرده است.

مصطفی عزیزی، ۵۳ ساله، نویسنده مجموعه داستان «من ریموند کارور هستم» و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی مانند مسابقه «دانش و هوش» و سریال «مسافر»، از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود. وی روز ۱۲ بهمن سال ۹۳، به فاصله کوتاهی پس از بازگشت از کانادا به ایران، بازداشت شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.