عیسی سحرخیز ششم اردیبهشت ماه محاکمه می‌شود

علیزاده طباطبایی وکیل مدافع عیسی سحرخیز، روزنامه نگار، گفت که موکلش ششم اردیبهشت امسال در شعبه ۱۰۸۳ دادگاه کارکنان دولت محاکمه می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تسنیم، سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع عیسی سحرخیز در پاسخ به این سئوال که آیا دادگاه رسیدگی به پرونده موکلش تعیین شده است یا خیر اظهار کرد: “موکلم هم اکنون در بیمارستان به سر می‌برد اما در رابطه با دو اتهام غیر امنیتی، دادگاه کارکنان دولت تعیین وقت کرده است”.

این وکیل دادگستری ادعا کرد: “نشر اکاذیب و توهین به رئیس قوه‌قضائیه دو اتهام دیگر موکلم بود که با توجه به غیرامنیتی بودن، دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به آن را نداشت و به همین خاطر، شعبه ۱۰۸۳ دادگاه کارکنان دولت برای رسیدگی به این اتهامات، ششم اردیبهشت را تعیین کرده است”.

علیزاده طباطبایی توضیح داد: “هنوز در ارتباط با بخش امنیتی اتهامات موکل، شعبه دادگاه انقلاب تعیین وقت نکرده البته قبل از سال جدید یک جلسه تعیین شده بود که تجدید شد و هنوز جلسه جدید تعیین نشده است”.

وکیل مدافع سحرخیز گفت که با توجه به بیماری موکلش و بستری بودن وی در بیمارستان، از شعبه ۱۰۸۳ دادگاه کارکنان دولت تقاضای تجدید این جلسه را می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا حکم پرونده احسان مازندرانی و داود اسدی دو موکل دیگرش که پیشتر محاکمه آنها در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب پایان یافته، منتهی به صدور رأی شده است یا خیر  اظهار کرد: “هنوز شعبه دادگاه در ارتباط با این پرونده‌ها تصمیم‌گیری نکرده است”.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.