خانواده مهرعلی بیگلو؛ به هیچ یک از اعضای خانواده ما اجازه فعالیت اقتصادی نمی دهند

 آیت مهرعلی بیگلو، زندانی سیاسی زندان تبریز در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور کشور از وجود فشارهای معیشتی بر اعضای خانواده اش توسط شورای تامین جلفا خبر داده و خواستار اقدام وی شده است. دیگر عضو خانواده بیگلو به شرح محدودیت های اعمالی بر خانواده خود پرداخته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، آیت مهرعلی بیگلو زندانی سیاسی زندان تبریز که درحال تحمل محکومیت ۸ سال حبس تعزیری خود است در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی، از فشارهای معیشتی بر خانواده اش توسط شورای تامین شهر جلفا پرده برداشته و خواهان رسیدگی به این اقدامات غیرقانونی شده است.

آیت مهرعلی بیگل در این نامه عنوان کرده است: “رئیس جمهور محترم حدود سه سال از تصدی پست ریاست جمهوری شما می گذرد، مقامی که حاصل پیروزی در انتخابات سال ۱۳۹۲ با تکیه بر برخی مواضع سیاسی-اجتماعی و شعارهای مربوط به آن بود. یکی از شعارهای شما در آن دوران ، تامین امنیت مردم بدون ایجاد فضای امنیتی بود. شعاری که بعدا حتی از سوی وزیر اطلاعات شما آقای علوی نیز به دفعات تکرار شده است. اما عملکرد مقامات و مسئولان امنیتی زیردست شما مخصوصا در آذربایجان به وضوح نشان می دهد که یا بر شعار مذکور اعتقادی نداشتید و یا توانایی تغییر رفتارهای نهادینه شده مسئولان امنیتی را حداقل در آذربایجان ندارید.”

در توضیح فشارهای وارده این زندانی محبوس در زندان تبریز می گوید “اینجانب علاوه بر محرومیت از تحصیل در سطح دکتری، بارها توسط ماموران امنیتی دستگیر، شکنجه و به زندان محکوم شده ام. اما هزینه حق خواهی، اقدامات مشروع و آزادی خواهی ناشی از حس مسئولیت در قبال ملتم، صرفا بر خودم تحمیل نمی شود، خانواده ام نیز سالهاست طعم تلخ این ناعدالتی را می چشند. نمونه موردی و مضحک آن ، اقدامات حقیرانه شورای تامین منطقه آزاد شهرستان جلفا در ایجاد مشکلات و دردسرهای بی جا بر خانواده ام در سطح معیشتی می باشد. فشارها، بهانه ها و اقدامات ظاهرا اداری مضحکی که مستقیما مانع از هرگونه فعالیت اقتصادی خانواده ام می گردد و زندگی زیرخط فقری را هم برای آنها ناممکن می سازد. متاسفانه مزاحمت های نابجای شورای تامین جلفا ( شامل نمایندگان اطلاعات، سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی ، فرمانداری و … ) در حدی است که گویا آزار و اذیت خانواده اینجانب نیز جزء وظایف امنیتی انها محسوب می شود. قطعا مسئول نهایی تمامی این اقدامات ضد حقوق بشری و حتی مخالف قانون اساسی کشور، شما هستید که ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده دارید. لذا خواسته من ، علاوه بر اطلاع رسانی این است که روشن فرمایید ، آیا این نوع اقدامات با اطلاع مقامات عالی امنیتی از جمله شما صورت می گیرد یا به نوعی خودسرانه و ناشی از خودشیرینی و چاپلوسی مسئولان امنیتی آذربایجان شرقی و شهرستان جلفا می باشد؟”

برادر این زندانی سیاسی در مورد فشارهای امنیتی مورد اشاره آیت گفت: “سه سال است در منطقه آزاد ارس فعالیت اقتصادی در قالب «کمپ عشایر توریستی» انجام می دهیم و برای توریست ها صنایع دستی و با جشنواره هایی از این دست خدمات ارائه می دهیم. در ابتدا مجوز این فعالیت را با نام بنده ندادند و مجبور شدیم با نام دوستان اقدام به کسب مجوز کنیم. پس از مدتی همسر بنده به عنوان مدیرعامل این شرکت در انتخابات داخلی انتخاب شدند. با این انتخاب مسئولین تامین شورای تامین شهر جلفا متشکل از مسئولان امنیتی-سیاسی منطقه متوجه حضور خانواده ما در این فعالیت اقتصادی شدند و شروع به بهانه تراشی کرده و با مصوبه ای که در پایان سال گذشته به انجام رسیده به ما گفتند این محل به دلیل اینکه در منطقه نوار مرزی قرار دارد بایستی جمع آوری شود. و ما با عنوان اینکه اینجا نوار مرزی نیست و بقیه افراد در حال فعالیت اقتصادی هستند به این مساله اعتراض کردیم. چراکه کمپ عشایری ما با نوار مرزی بسیار فاصله دارد. بعد از این اعتراضات آن ها مصوبه را تغییر داده و گفتند به دلایل امنیتی. ما باز هم اعتراض کردیم که چه دلایل امنیتی؟ و این کشمکش ادامه دارد و هر لحظه امکان دارد با این مصوبات جلوی فعالیت اقتصادی ما گرفته شود.”

وی در ادامه افزود: “در این قضیه ما نامه نگاری کرده ایم و مسئولین پرونده را به دادگاه برده اند و این دادگاه نیز دادگاه صالحه ای نخواهد بود چراکه خود رئیس دادگاه یکی از اعضای این شورای تامین است.”

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا در مورد بقیه اعضای خانواده نیز چنین فشارها و محدودیت هایی اعمال می شود خاطرنشان کرد: “به هیچیک از اعضای خانواده ما اجازه فعالیت اقتصادی نمی دهند. فعالیت اقتصادی دیگری دارم تحت عنوان «زیتون سرای شانلی» که سه سال است برای آن هم پروانه کسب نمی دهند. من صنایع غذایی خوانده ام اما در این کار هم اجازه فعالیت ندارم. برادرم، خواهرم هرکدام بخواهند برای فعالیتی مجوز بگیرند یا استخدام شوند اجازه نداریم و حتی همسر بنده نیز در چند مورد که مراجعه کرده با استعلام های مربوطه اجازه فعالیت اقتصادی به وی داده نشد.

Post source : فعالان حقوق بشر

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.