حکم دادگاه بدوی آتنا فرقدانی شکسته شد

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم دادگاه بدوی آتنا فرقدانی، هنرمند ایرانی را نقض کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد مقیمی، وکیل مدافع این فعال مدنی در صفحه فیس بوک خود با تائید این خبر نوشت: «برابر حکم دادگاه تجدیدنظر، موکلم از اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، تبــرئــه و ۳ سال حبس وی نیز به اتهام توهین به مقام معظم رهبری، به مدت ۴ سال تعلیق شد. همچنین، محکومیت ۹ ماه حبس ایشان به اتهام‌های: توهین به ریاست‌جمهور فعلی، توهین به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و توهین به مأموران بند ۲ الف زندان اوین به جزای نقدی تبدیل گردید و در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز محکومیت ۱۸ ماه حبس موکلم در دادگاه بدوی عیناً تائید شده است.»

با توجه به‌حکم صادره از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر این هنرمند زندانی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری از زندان آزاد خواهد شد. دادگاه تجدیدنظر وی در تاریخ ۲۹ آذرماه ۹۴ برگزارشده بود.

خانم فرقدانی که از بیستم دی‌ماه سال ۱۳۹۳ زندانی است، در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به دوازده سال و ۹ ماه زندان محکوم شد، اتهام‌های او «توهین به نمایندگان مجلس از طریق نقاشی»، «تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب» و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» عنوان‌شده است.

آتنا فرقدانی سال گذشته پس از دو ماه حبس در زندان سپاه پاسداران، گفته بود که نقاشی‌های انتقادی‌اش محور اصلی بازجویی‌ها از او بوده است، وی هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود.

لازم به ذکر است که آتنا فرقدانی نقاش و فعال مدنی، روز شنبه ۲۳ خردادماه، زمانی که برای ملاقات وکیلش محمد مقیمی در زندان فراخوانده شده بود، به دلیل دست دادن با وکیل، با اتهام «رابطه نامشروع مادون زنا» مواجه شد و وکیل وی نیز بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. رسیدگی به این پرونده در ۱۱ مهرماه ۱۳۹۴ و در شعبه ۱۱۶۱ دادگاه عمومی جزایی تهران انجام‌شده ولی هنوز حکمی به ایشان ابلاغ نگردیده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.