تعیین وقت دادگاه برای چهار فعال مدنی

امروز پس از مراجعه چهار فعال مدنی به دادگاه ، دستگاه قضایی  برای سه فعال مدنی وقت دادگاه تجدید نظر تعیین نمود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر آتنا دائمی به همراه پدرش محمدحسین دائمی ، امید علی شناس و ئاسو رستمی و علی نوری در روز ۱۵ تیر ۹۵ در شعبه ۳۶ به ریاست قاضی زرگر، برگزار خواهد شد.

آتنا دائمی، فعال مدنی، در بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ به بندزنان زندان اوین منتقل‌شده بود. پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه، نهایتاً در تاریخ ٢٣اسفند ٩٣در دادگاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» و «اختفای ادله جرم»، به ۱۴ سال زندان محکوم شد. رأی صادره شده برای ابن فعال مدنی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارسال شد.

امید على شناس، ١٣ شهریور سال گذشته بازداشت و به بند دو-الف سپاه پاسداران منتقل شد و علی‌‌رغم صدور قرار وثیقه ١٠٠میلیون تومانی، دادگاه بدوی و قبلاً دادسرا به دلایل نامعلومی از پذیرش وثیقه خودداری کردند.

آقای علی شناس به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به ۱۰ سال زندان محکوم شد، دادگاه وی به همراه سه فعال مدنی دیگر، در کمتر از پانزده دقیقه، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و مجموعاً به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.

ئاسو رستمی، فعال مدنی، در روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ پس از شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل در حمایت از کوبانی بازداشت و بند ۸ زندان اوین منتقل‌شده بود. وی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» درکمتر از پانزده دقیقه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به ۷ سال زندان محکوم شد.

علی نوری دانشجوی سال آخر معماری، عکاس، فعال مدنی و فعال کودکان کار، چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳، پس از شرکت در تجمع کوبانی در مقابل سازمان ملل بازداشت شد. بعد از بازداشت به بند ۲-الف سپاه منتقل شد و بعد از مدت‌ها بازجویی و سلول انفرادی به بند عمومی ۸ زندان اوین، محل نگهداری زندانیان مالی منتقل شد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.