سه تهیه‌کننده سینمای ایران در دادگاه حضور یافتند

سه تهیه‌کننده سینمای ایران برای توضیح درباره “پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های خود در شبکه‌های ماهواره‌ای” در دادگاه حضور یافتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، سعید ملکان، تهیه کننده فیلم ابد و یک روز، مصطفی شایسته، تهیه‌کننده ۵۰ کیلو آلبالو و منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده فیلم کوچه بی‌نام برای ارائه توضیحات خود، امروز در شعبه بازپرسی دادگاه فرهنگ و رسانه حضور یافتند.

دو روز پیش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه به نقل از عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران بدون اعلام نام این تهیه‌کنندگان آنها را چند “تهیه‌کننده ضد انقلاب خارج از کشور” معرفی کرد.

آقای لشکری قوچانی، تهیه‌کننده سینمای ایران پس از حضورش در این دادگاه گفت: “در این جلسه به من گفته شد که پخش تیزر فیلم از شبکه‌های ماهواره ای جرم است و من نیز به آنها گفتم که “این موضوع را می‌دانم”، اما گفتم که در این وضعیت به دنبال مجرم نباشید چون سینماگران باید بتوانند برای فیلم‌هایشان تبلیغ کنند.”

او گفته که جلسه دادگاهش به طور اتفاقی با بازدید صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران همزمان شده که به گفته او آقای لاریجانی دستور پیگیری پخش تیزر فیلم‌ها از طریق وزارت ارشاد و صدا وسیما را صادر کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.