گزارشی از وضعیت فاطمه مثنی و حسن صادقی‌، زوج دربند

 فاطمه مثنی و حسن صادقی‌خرم‌دشتی، زندانیان سیاسی، از آبان ماه ۱۳۹۴ در حبس به سر می برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی و حسن صادقی‌، زوج در بند که به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروههای معاند نظام به ۱۵ سال حبس محکوم شده اند، در چندماه اخیر به دلیل کارشکنی های مسئولین زندان ها از حق ملاقات با یکدیگر و دو فرزند خود محروم بوده اند. این زوج دارای دو فرزند به نام های نیما و مریم بوده که اکنون در خارج از زندان و دور از پدر و مادر خود در شرایط نگران کننده‌ای بسر می‌برد.

حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی و  فاطمه مثنی نخستین بار در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۲ زمانی که قصد برگزاری مجلس ترحیم غلامحسین صادقی‌،  پدر حسن‌صادقی‌، و از هواداران مجاهدین خلق، را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک سال بازجویی و حبس در انفرادی زندان اوین با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

این زندانیان به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروههای معاند نظام در دادگاه انقلاب محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم گشتند. این درحالی است که بازداشت این شهروندان صرفا به دلیل داشتن نسبت فامیلی با اعضای مجاهدین خلق بوده است.

در پاییز ۱۳۹۴، فاطمه مثنی و حسن صادقی‌ بار دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و زندان های اوین و رجایی شهر منتقل شدند.

حسن‌صادقی‌ خرم‌دشتی متولد ۱۳۴۳ پیش تر نیز در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از گروههای معاند نظام بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است و خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال داشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

 

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.