به دستور مسئولین زندان ارومیه، انتقال محمد عبداللهی به بهداری و بیمارستان ممنوع شد

 محمد عبدالهی، زندانی سیاسی، هم اکنون در بیست و هشتمین روز از اعتصاب غذا، محروم از امکانان درمانی در سلول انفرادی زندان ارومیه نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد عبدالهی، زندانی سیاسی که در اعتراض به حکم صادره و وضعیت پرونده خود از روز یکشنبه ۹ خردادماه دست به اعتصاب غذا زده است، با توجه به کاهش وزن و ضعف شدید در وضعیت هشدار دهنده یی قرار دارد. این درحالی است که مسئولین زندان ارومیه اعزام وی به بهداری زندان و مراکز درمانی را ممنوع کرده اند.

گفتنی است که محمد عبدالهی از یک دوهفته پیش در انفرادی به سر می برد و از ملاقات و تماس با خانواده محروم بوده است.

شبکه حقوق بشر کردستان درگزارشی در رابطه با وضعیت جسمانی این زندانی نوشت: «وضعیت سلامتی این زندانی سیاسی در سلولهای انفرادی روز به روز وخیم‌تر  گزارش شده و وی از روز گذشته  او دیگر قادر به حرکت در سلول نبوده و در کف سلول دراز کشیده است.»

پیش تر تارنگار حقوق بشر در ایران گزارش کرد، مسئولین زندان ارومیه به محمد عبدالهی، اعلام کردند که در صورت ادامه اعتصاب غذا، حکم وی به اجرا در خواهد آمد.

محمد عبدالهی در ۴ فروردین ماه سال ۸۹ در منطقه مسکونی «باغ شایگان» بازداشت شد. وی در هنگام بازداشت مورد تیراندازی مستقیم نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرارگرفته و در پی اصابت گلوله به یکی از بیمارستان‌های نظامی سپاه در ارومیه منتقل و بعد از چند ساعت بستری شدن به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه در شهر ارومیه منتقل شد.

محمد عبدالهی در مدت بازجویی در بازداشتگاه امنیتی ارومیه، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی ناشی از اصابت گلوله، بار‌ها از سوی بازجویان سپاه برای گرفتن اعترافات اجباری مورد ضرب شتم شدید با کابل و باتوم قرارگرفته، به‌طوری که دست و پای وی دچار شکستگی شدند.

بعد از ۹۱ روز نیروهای سپاه از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه به زندان مهاباد منتقل و بعد از ۱۱ بار محاکمه و تفهیم اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد، در دادگاه شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا، به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و پس‌ازآن از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردید.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی در مراحل بازپرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.