آزادی و پایان اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده/ تصویر

روز پنج شنبه دهم تیر ماه جعفر عظیم زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، پس از شصت و چهار روز اعتصاب غذا با قرار وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی آزاد گشته و به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جعفر عظیم زاده که از دوازدهم اردیبهشت ماه در اعتراض به دستگیری و محکومیت خود و دیگر فعالان صنفی، سرکوب تجمع های مسالمت آمیز اعضای اتحادیه کارگری، ممنوعیت ایجاد تشکل های صنفی و دستمزد اندک کارگران، دست به اعتصاب غذا زده بود، روز پنج شنبه دهم تیر ماه، با قول اعاده دادرسی و رسیدگی عادلانه به پرونده اش و مرخصی قابل تمدید پس از شصت و چهار روز اعتصاب غذا اعتصاب خود را متوقف کرد و از بیمارستان ترخیص شد.

گفتنی است وی پس از شصت‌وچهار روز اعتصاب غذا با توجه به ضربان قلب نامنظم خونریزی معده و مشکلات کلیوی در وضعیت هشدار دهنده ایی قرار دارد.

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم‌شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.

ویکتوریا سینگ، پژوهشگر و مسئول روابط عمومی سازمان بین‌المللی حقوق بشر در کانادا، در این نامه ضمن غیرقانونی خواندن بازداشت جعفر عظیم زاده، اعلام می‌کند: این فعال کارگری برای احقاق حقوق کارگران تلاش کرده است و این در حالی است که حکومت جمهوری اسلامی ایران راه‌های بازدارنده‌ای به کار گرفته تا مانع دست‌یابی طبقه کارگر به منافعش گردد.

جعفر عظیم زاده ۱۲

Related posts

2 Comments

  1. Pingback: جعفر عظیم زاده از بیمارستان مرخص شد | حقوق بشر در ایران

  2. Pingback: جعفر عظیم‌زاده باردیگر در بیمارستان بستری شد | حقوق بشر در ایران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.