ارسال پیام تهدید‌آمیز برای عده‌ای از روزنامه‌نگاران در ایران

برای عده‌ای از روزنامه‌نگاران در ایران پیامی تهدید‌آمیز فرستاده شده است. فرستنده این پیام که در قالب پیامک به دست گروهی از روزنامه‌نگاران ایرانی رسیده، ناشناس است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، در این پیام کوتاه هشدار داده شده که «هر گونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور … عملی مجرمانه و موجب پیگرد قضایی است.»

«ایمیل، پرتال‌های امن و سایر وسایل ارتباطی» به عنوان ابزار این ارتباط‌ها مورد اشاره فرستنده این پیغام قرار گرفته و پیامک فرستاده شده، «آخرین هشدار امنیتی» خوانده شده است.

فرستنده بر ضرورت قطع این ارتباط‌ها تاکید کرده است.

امیر رشیدی، فعال و پژوهشگر در زمینه ایجاد امکان دسترسی به اینترنت در داخل ایران، از جمله منتشر کنندگان تصویر این پیامک است:

او با انتشار این تصویر، نوشته است: «هرگونه ارتباط از طریق “پورتال‌های امن” ممنوع است! پ‌ن: اس‌ام‌اس واقعی دریافت شده توسط رفقا در ایران.»

او در توییت دوم خود همراه با تصویر این پیامک نوشته است که این پیام فقط برای خبرنگارها نرفته، بلکه گویا فعالان زنان، دانشجویی و برخی احزاب هم این پیام را گرفته‌اند.

پانزدهم اردیبهشت ماه امسال هم خبری با این مضمون منتشر شد که گویا وزارت اطلاعات ایران بار دیگر دست به‌ کار احضار روزنامه‌نگاران منتقد شده است. ماموران این وزارتخانه در احضارهای مکرر خود به چند تن از روزنامه‌نگاران هشدار داده‌اند که زیر نظر قرار دارند و نباید دست از پا خطا کنند.

پیام امنیتی

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.