شدت ریزگردهای ایلام به ۱۵ برابر حد مجاز رسید

وضعیت آلودگی هوا در تمامی شهرستان های استان ایلام به اوج خود رسیده و هم اکنون در بعضی از نقاط استان شدت ریزگردها به ۱۵ برابر حد مجاز خود رسیده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، در استان ایلام میزان غلظت گرد و غبار در هوای مرکز استان ۹ برابر و مهران و دهلران پنج برابر حد مجاز است، این میزان در شهرستان ایوان ۱۵ برابر حد مجاز قرار دارد.

به علت وجود و نفوذ ریزگرد هایی که از بیابان های کشورهای مجاور منشا می گیرند هوای مناطق مختلف این استان در وضعیت اضطرار قرار گرفته، دید افقی در ایلام ۵۰، ایوان ۲۰۰، دهلران ۵۰۰، دره شهر یک هزار و ۵۰۰ و سرابله یک هزار متر و دید افقی در شهرستان های مهران و لومار سه، آبدانان چهار کیلومتر گزارش شده است.

به دنبال قرار گرفتن هوای ایلام در شرایط تعریف شده اضطراری، مراکز درمانی و فوریت های پزشکی استان ایلام در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان ایلام اعلام کرد: به علت میزان بالای غلظت ریزگردها در هوا، ساعت کار دستگاه های اداری مناطق درگیر امروز با تاخیر دو ساعته آغاز می شود.

توده جدید گرد و غبار که از سمت بیابان های کشور سوریه به هوای استان ایلام وارد شده، علاوه بر اینکه هوای استان را در وضعیت اضطرار قرار داده و موجب کاهش دید افقی نیز شده است.

طبق گفته مسئولان هواشناسی استان ایلام، این توده گرد و خاک که از طرف بیابان های عراق از صبح دیروز وارد استان شده تا دو روز دیگر در هوای استان به فعالیت خود ادامه می دهد.

از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ روز گرد و غبار عربی در استان ایلام ثبت شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.