فرزندم را با لبخند به بیمارستان دادم؛ جنازه‌اش را تحویل گرفتم

نوزاد دو ماهه‌ای که یکشنبه ۲۰ تیر ماه به دلیل ورم بیضه توسط والدین خود به بیمارستان رازی سراوان منتقل شد به گفته پدرش در اثر سهل‌انگاری و عدم انجام آزمایشات پیش از عمل در بیمارستان سراوان جانش را از دست داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرنگاران جوان، امیر حسین بر؛ پدر محمد یوسف دو ماهه در این باره گفت: در تاریخ ۱۳ تیر، فرزندم دچار ورم معده شد و من به همراه همسرم به بیمارستان رازی سراوان مراجعه کردیم و پزشکان مشکل او را فتق تشخیص دادند که در ساعت ۸ شب پس از معاینه پزشک جراح، دستور بستری او را داد.

وی ادامه داد: ساعت۳۰ :۸ تا ۱۱ هیچ کاری برای محمد یوسف انجام ندادند و از ساعت ۱ بامداد گذشته بود که پزشک متخصص بیهوشی به بنده اعلام کرد که فرزند شما بعلت نارسایی قلبی فوت کرد.

پدر محمد یوسف تاکید کرد: این قابل قبول نیست که در یک جراحی ورم بیضه (فتق)، جان یک نوزاد از دست برود و امید و آینده یک خانواده را از آن‌ها بگیرند و پاسخگو هم نباشند.

امیرحسین بر گفت: سوال من از مسئولان بیمارستان رازی سراوان و تیم جراح این ست که آیا قبل از عمل نباید تشخیص می‌دادند که نوزاد نارسایی قلبی دارد یا با متخصص قلب و اطفال مشورت می‌کردند؟ در چند ساعتی که ما در بیمارستان بودیم؛ متخصص قلب محمد یوسف را ندید و فقط یکباره او را زیر تیغ جراحی بردند.

وی تاکید کرد: من شکایت کرده‌ام و خواهان رسیدگی به این موضوع تا آخرین لحظه هستم و همچنین به ریاست دانشگاه علوم پزشکی نیز نامه نوشته‌ام، اما تاکنون هیچ پاسخی نه از طرف مسئولان بیمارستان و نه دانشگاه به من داده نشده است.

پدر این نوزاد اظهار کرد: فرزند من در زایشگاه متولد شد و اگر هم مشکلی داشت؛ باید‌‌ همان روز تولد که توسط پزشک نوزادان بررسی شده به ما می‌گفتند،. ضمن اینکه قبل از عمل محمد یوسف را به خانه بهداشت بردم و در آنجا نیز مورد معاینه و بررسی قرار گرفت و گفته شد که در ۴۵ روز یک کیلو و نیم وزن اضافه کرده است. آیا کودک مبتلا به نارسایی قلبی و ریوی در طی این مدت وزن اضافه می‌کند؟

وی ادامه داد: باید مسئولان پیگیری کنند تا حقیقت ماجرا مشخص شود که آیا واقعا نوزاد من نارسایی قلبی داشته و اگر اینطور بوده است، چرا هیچ آزمایشی انجام ندادند و بدون اینکه بررسی کنند؛ او را زیر تیغ جراحی بردند. این مساله باید پیگیری شود تا حداقل بعد‌ها این مسائل پیش نیاید و قبل از عمل این آزمایشات را انجام دهند.

پدر محمد یوسف عنوان کرد: فرزندم را با لبخند روی لبانش تحویل بیمارستان دادم؛ بعد جنازه‌اش را به من تحویل دادند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.