شهرام ناظری: سی و هفت سال است من را به خانه‌ام راه نداده‌اند

فصل جدید کنسرت‌های مشترک شهرام و حافظ ناظری با اجرای متفاوت “ناگفته، فصلی نو” در میان جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در فضای باز برج میلاد آغاز شد. شهرام ناظری در این کنسرت در سخنان خود با گلایه از صدا و سیما گفت ۳۷ سال است که من را به خانه خودم یعنی تلویزیون راه نداده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل ازرکنا،تور جدید کنسرت‌های “ناگفته” در تهران، چهارشنبه شب ۱۳ مردادماه در فضای باز برج میلاد و در میان استقبال کم‌نظیر از ناظری‌ها شروع شد. در این کنسرت، ناظری‌ها و سایر اعضای ارکستر با لباس‌های یک‌دست مشکی به روی صحنه آمدند و با نواختن مقدمه‌ای از “ناگفته” به استقبال یک شب بی‌نظیر رفتند. پس از آن، شوالیه موسیقی ایران تصنیف “نمی‌دانی مگر دردم؟” را که باز تنظیم شده بود، برای مخاطبان حاضر در فضای برج میلاد اجرا کرد.

شهرام ناظری در نخستین صحبت‌های خود در کنسرت چهارشنبه شب از حضور پر تعداد حاضرین در کنسرت‌شان تشکر کرد و گفت: “حضور جمعیتی حدوداً ۴ هزار نفره در این کنسرت، برای ما درس بسیار بزرگی است و اینک نمی‌دانم چطور می‌توان از شما تقدیر کرد. همین ویژگی‌ها و لطف و محبت‌تان است که علیرغم آنکه در خارج از کشور بهترین امکانات برایمان فراهم می‌شود، من و همه هنرمندان دیگر همه مشکلات و پستی بلندی‌های فعالیت در ایران را به جان خریده و در وطن‌مان مانده‌ایم”.

ناظری با تمجید از تماشاگران ایرانی گفت: “در حین اجرای چند اثری که برای شما خواندم، کوچکترین همهمه‌ای نشنیدم و شما هر لحظه با سکوت و تمرکزتان به ما انرژی دادید. من چنین کنسرت‌های پرجمعیتی را در اقصی‌نقاط جهان داشته‌ام که معمولا در آنها بی‌نظمی‌های متعددی دیده‌ می‌شود ولی چنین تمرکز و شعور بالایی که در این کنسرت وجود دارد را حتی در کشور سوئیس نیز نمی‌توان یافت. به نظرم که باید سطح بالای شعورتان به تمام دنیا معرفی شود تا همه متوجه رفتار شایسته مخاطب ایرانی شوند.”

شهرام ناظری در بخشی دیگر از صحبت‌هایش ضمن گلایه از صدا و سیما، گفت: “۳۷ سال است که من را به خانه خودم یعنی تلویزیون راه نداده‌اند. در این سالها خیلی سختی کشیدم ولی به عشق مردم و وطنم، ۵۰ اثر را ضبط کردم و به شما مردم غیور ایران تقدیم کردم. متاسفانه الان شرایط به گونه‌ای نیست که من هر هفته به تلویزیون بیایم و برایتان بخوانم و باید برای دیدار با شما فقط به همین کنسرت‌ها بسنده کنم”.

در بخش‌های پایانی این کنسرت، حافظ ناظری نیز چند کلامی با مخاطبان خود سخن گفت. او با تاکید بر آنکه برای ارائه چنین اجرایی زحمت فراوانی کشیده‌ است، ابراز امیدواری کرد که تماشاگران از کنسرت‌شان لذت برده باشند. ناظری همچنین در مورد عدم حضور نوازندگان خارجی در این کنسرت گفت: “ما برای حضور ستاره‌های جهان موسیقی در کنسرت‌مان تلاش فراوانی کردیم اما متاسفانه مسئولان اجازه حضور چنین ستارگانی را در ایران ندادند. در نهایت ما برای آنکه بتوانیم سه سبک مختلف موسیقی را به گوش شما عزیزان برسانیم، به پیشنهاد دوستان‌مان از نوازندگان درجه یک ایرانی در این کنسرت استفاده کردیم”.

حافظ ناظری افزود: “ما حدود ۴ هفته دنبال صندلی مناسب بودیم اما متاسفانه امکان‌پذیر نشد که شما امشب روی صندلی خوب بنشینید و داغش به دلمان ماند. به هرحال باتمام کمبودهایی که وجود دارد، ما تلاش خودمان را کردیم تا شما از دیدن این کنسرت راضی باشید. الان بیشتر کشورهای دنیا روند جهانی شدن را دنبال می‌کنند ولی ما از قافله عقب مانده‌ایم. امروز همه هنرمندان موسیقی باید تلاش کنند تا بتوانیم هنر واقعی ایران را به جهان معرفی کنیم”.

در بروشور این برنامه برای توضیح و تبلیغ تور جدید “ناگفته” چنین آمده بود: “پروژه ناگفته، موسیقی‌ای که با پایبندی به اصول و حفظ گوهر سرچشمه شرقی‌اش، آمیخته با هارمونی و ارکستراسیون مدرن موسیقی غرب، موسیقی جدیدی را از این پیوند به وجود آورده”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.