وخامت وضعیت جسمانی دو زندانی تبعه پاکستان در زندان زاهدان/ محرومیت از حق درمان

دو زندانی تبعه پاکستان در زندان مرکزی زاهدان، علیرغم ابتلا به بیماری های حاد، از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم می باشند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد اخلاق احمد و برکت شهنوازی، دو زندانی تبعه پاکستان، محروم از امکانات درمانی و رسیدگی پزشکی در زندان زاهدان نگهداری می شوند.

محمد اخلاق احمد، زندانی محکوم به اعدام که از بیماری هپاتیت C رنج می برد، طی دو سال گذشته از حق درمان و رسیدگی پزشکی در زندان زاهدان محروم بوده؛ این درحالی است که بیماری این زندانی مسری می باشد و نگهداری وی در زندان خطر ابتلا سایر زندانیان را به این نوع بیماری افزایش می دهد.

گفتنی است که مدیر کل زنداهای استان سیستان و بلوچستان طی نامه ای درباره عواقب بی توجهی به بیماری این زندانی هشدار داده است؛ با این حال مسولین زندان تا کنون هیچ اقدامی جهت بهبود وضعیت وی انجام نداده اند.

برکت شهنوازی دیگز زندانی تبعه پاکستان که نهمین سال دوران محکومیت خود را در زندان زاهدان پشت سر می گذارد به دلیل شکستگی از ناحیه مچ پا در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می برد  اما بهداری زندان تا هیچ اقدامی جهت درمان وی انجام نداده است.

بنا به بخش دوم ماده ۲۲ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان بیماری که نیاز به معالجات ویژه و تخصصی دارند باید به موسسات تخصصی یا بیمارستان‌های غیرنظامی در خارج زندان منتقل شوند. بیمارستان مورد اشاره باید تجهیزات لازم، تخت کافی، لوازم دارویی مناسب و پزشک متخصص و آموزش دیده برای مراقبت‌های پزشکی و درمانی از زندانی بیمار را داشته باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.