برگزاری دادگاه برای نجیبه صالح زاده، همسر محمود صالحی

روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه، دادگاه نجیبه صالح زاده، همسر محمود صالحی، فعال کارگری، برگزار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نجیبه صالح زاده که پیش تر با عناوین «توهین به مقدسات» و «توهین به رهبری» در  شعبه ی دوم دادگستری شهرستان سقز تفهیم اتهام گشته بود، روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز حاضر گشته و محاکمه شد.

گفتنی است که خانم صالح زاده پیش تر در اماکن شهرستان سقز از سوی دو تن از مأموران بازجویی شده بود.

شایان ذکر است در ۱۷ خردادماه، قاضی پرونده، قرار بازداشت این شهروند را صادر کرده و ایشان در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد می باشند.

شایان ذکر است که همسر نجیبه صالح زاده، محمود صالحی، فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، تا کنون چندین بار توسط ماموران وزارت اطلاعات استان کردستان بازداشت شده است.

محمود صالحی، همسر نجیبه صالح زاده، در رابطه با اتهامات همسرش در صفحه فیسبوک خود نوشته است: “ قاضی محترم پرونده در بخشی از صحبت هایش گفته بود که شما و همسرت (محمود صالحی ) در کنگره سندیکا ها در فرانسه علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ کردید، جهت اطلاع، ویدئو و متن سخنرانی من در کنفرانس و کنگره ۵۰ سندیکا ی کارگران موجود است و قاضی محترم شعبه دوم دادیاری سقز می تواند صحبت‌های من را که توسط یک خانم به زبان فرانسه ترجمه شده است، به زبان فارسی ترجمه کند تا مشخص شود که این کنفرانس و کنگره هیچ ربطی به جمهوری اسلامی ایران و مقدسات کسی نداشته و ندارد.”

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.