مرگ نوجوان سیزده ساله در پارک الغدیر

علی همراه برادر بزرگتر و دوستانش در پارک الغدیر در شرق تهران مشغول بازی بود و وقتی می‌خواست توپ فوتبال را از حوض درآورد، دچار سانحه شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری میزان، بر اساس روایت دوستان علی، او “در همان ثانیه نخست” دچار “لرزش” شده است.بعد از این اتفاق نگهبان پارک از طریق جعبه برق کنار حوض “برق آبنما را قطع کرده” تا پیکر او از آب خارج شود.با این حال شهرداری تهران گفته است که هنوز دلیل حادثه مشخص نیست و باید پزشک قانونی درباره علت مرگ نظر بدهد.
یکی از مقام‌های منطقه ۴ تهران هم گفته که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این حوض برق نداشته است.

این دومین حادثه مرگبار در پارک‌های زیر نظر شهرداری تهران در سه ماه گذشته است. شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای گفته محمد قالیباف، شهردار دستور داده موضوع بررسی شود.
خرداد ماه امسال نیز یک دختر پنج ساله در منطقه ۱۵ تهران داخل گودال زیر یک حوضچه افتاد و به داخل پمپ فشار قوی کشیده شد و در نهایت جان خود را از دست داد.شهردار تهران در پی این اتفاق سه مقام شهری را برکنار کرد. در همین رابطه یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته بود باید در این‌باره بیشتر تحقیق شود چون به گفته او “در پارکی که معمولا بچه‌ها رفت و آمد دارند، مسئولان شهرداری و پارک‌ها باید اقدامات لازم را پیش از حوادث تلخ انجام دهند.”

مرگبارترین حادثه در پارک‌های شهری تهران در سال ۱۳۸۱ اتفاق افتاد که در جریان یک اردوی دانش‌آموزی شش دانش‌آموز یک مدرسه به همراه یک قایقران در دریاچه مصنوعی پارک شهر، رو‌به‌روی ساختمان مرکزی شهرداری تهران غرق شدند. شماری از مقام‌های شهرداری در پی آن حادثه محاکمه شدند.

گاه شمار حوادث اخیر برق گرفتگی کودکان

تیرماه ۱۳۹۳: مرگ دختر ۴ ساله بر اثر برق‌گرفتی در یکی از پارک‌های قم

خرداد ۱۳۹۴: مرگ نوجوان ۱۲ ساله در اثر برخورد با تیربرق در فضای سبز شهر قم

شهریور ۱۳۹۴: مرگ دختر ۵ ساله در اثر برق‌گرفتگی با آب‌سردکن پارکی در مشهد

تیرماه ۱۳۹۵: مرگ نوجوان ۱۵ ساله بر اثر برق‌گرفتگی در پارکی در مشهد

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.