مرگ یک کودک کار در مشهد به‌‌دلیل برق گرفتگی

ظهر روز گذشته نوجوان ۱۶ساله دیگری قربانی سهل انگاری شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تابناک، این حادثه در پارک گلهای دانشجوی مشهد هنگامی رخ داد که نوجوان ۱۶ساله ای در حال تخلیه آب های موجود در حوضچه آبنما با یک دستگاه کف کش بود که ناگهان به داخل حوضچه سقوط کرد و بر اثر برق گرفتگی، جان باخت.

در پی گزارش این حادثه به قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات قضایی در حالی آغاز شد که عوامل بررسی صحنه جرم نیز به دستور قاضی«حسینی» در محل حضور یافتند و به تهیه فیلم و عکس از آثار موجود پرداختند. بررسی های مقدماتی از سوی مقام قضایی بیانگر آن بود که نوجوان ۱۶ساله به عنوان نیروی شرکتی (پیمانکاری) در کنار برادر بزرگ ترش در پارک گلها و به صورت روزمزدی مشغول به کار بود و از حدود نیم ساعت قبل از وقوع حادثه، کف کش را برای تخلیه آب حوض روشن کرده بود، اما ناگهان در حالی که کنار حوض قدم می زد، به داخل آب سقوط کرد. افرادی که شاهد این صحنه بودند، بلافاصله برق را قطع کردند و پیکر بی رمق نوجوان مذکور را به مرکز درمانی جواد الائمه(ع) رساندند.

تلاش های کادر پزشکی اورژانس برای نجات این نوجوان به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از برق گرفتگی، جان باخت. بررسی های بیشتر نشان می داد نوجوان یاد شده که «حمید. ل» نام داشت، لباس های مخصوص شرکت پیمانکاری را بر تن کرده بود و اثر «مارک الکتریکی» بر کف دست راستش دیده می شد. بنابراین گزارش، در حالی که برخی از افراد معتقد بودند که اتصال برق در کف کش موجب بروز این حادثه شده است، بعضی دیگر نیز به قاضی ویژه قتل عمد گفتند کابل لخت و بدون حفاظ داخل حوضچه آبنما باعث برق گرفتگی شده است که تحقیقات قاضی «سیدجواد حسینی» برای روشن شدن چگونگی وقوع حادثه همچنان ادامه دارد. در همین حال نیز به دستور قاضی شعبه ۲۱۱ شعبه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، جسد این نوجوان برای تعیین علت دقیق مرگ، به پزشکی قانونی انتقال یافت.

طی ۷۰ روز گذشته این دومین حادثه دلخراش برق گرفتگی در پارک های مشهد است، اوایل تیر گذشته نیز دانش آموز ۱۵ساله مشهدی به دلیل نقص در سیستم برق کشی هنگام برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی در پارک امت دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.