احمد منتظری بعد از تفهیم اتهام به قید کفالت آزاد شد

احمد منتظری پس‌ازآنکه برای ششمین بار صبح روز گذشته در محل دادگاه ویژه روحانیت قم حضور یافته بود، پس از تفهیم اتهام با صدور کفالت آزادشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، به دلیل انتشار فایل صوتی پدرش درباره اعدام‌های سال ۶۷، برای ششمین بار صبح امروز در محل دادگاه ویژه روحانیت قم حضور یافت و بعد از تفهیم اتهام «اقدام علیه امنیت ملى»، با صدور قرار کفالت ۷۰ میلیون تومانی تا تاریخ تشکیل جلسه بعدی موقتاً آزاد شد.

 گفتنی است جلسه بعدی در تاریخ هفدهم ماه جاری تشکیل می‌شود.

آقای منتظری درباره مورد اتهامی و دفاعیات خود نوشت: “اقدام علیه امنیت ملى مطرح گردید و از من خواسته شد تا از خود دفاع نمایم؛ و چون به مواد قانونى متعددى استناد شده بود در پاسخ نوشتم اتهام وارده را قبول ندارم، و چون از مواد قانونى ذکرشده اطلاعى ندارم پس از مشورت با وکیل خود به آن جواب خواهم داد.”

کانال تلگرام آیت‌الله منتظری نوشت که گرچه « شفاف بودن گفتگوها می‌تواند براى همگان مفید باشد» اما به دلیل تأکید بر «محرمانه بودن» جلسه‌ها از سوی مقام‌های مسئول، امکان توضیح بیشتر دراین‌باره وجود ندارد. احمد منتظری پس از نخستین جلسه بازجویی گفته بود که مقام‌های قضایی و امنیتی او را متهم به «افشای اسرار نظام» کرده‌اند

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.