مرگ سالانه ۷هزار نفر به علت آلودگی هوا

هر سال به اندازه مسافران ۱۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷، آلودگی هوا تلفات دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، در مراسم امروز (دوشنبه ۱۵ شهریور) که به میزبانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برگزار شد، «سید محمد هادی ایازی» معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: هم اکنون شرایط خوبی در خصوص کنترل آلودگی هوا نداریم و از همین روست که رخدادهای بزرگ محیط زیستی نظیر بیانیه پاریس سمت و سوی خود را کاهش آلاینده های جوی قرار می‌دهند.

به گفته این مسئول،‌ متأسفانه وقتی یک هواپیما سقوط می‌کند، نگاه همه رسانه‌ها، کارشناسان، مسئولان و مردم به آن جمع می‌شود اما وقتی سالانه ۷هزار نفر را به علت آلودگی هوا از دست می‌دهیم توجه کسی جلب نمی شود. این درحالی است که علاوه بر این مرگ فاجعه‌آمیز، هزینه‌هایی که آلاینده‌ها به سلامت انسان‌ها وارد می‌کنند هم حائز اهمیت است.

بر اساس این گفته ایازی، هر سال به اندازه مسافران ۱۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷، آلودگی هوا تلفات دارد. با افتادن هر هواپیما همه نگاه‌ها به سمت خبر جمع می‌شود اما متأسفانه مرگ بر اثر آلودگی هوا باعث نگرانی نمی‌شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت، شهروندان بسیاری از شهرهای زیر ۳۰۰ هزار نفر کشور، امروز در شرایط آلودگی هوا زندگی می‌کنند اما هیچ دستگاهی برای سنجش آلاینده های جوی آنها وجود ندارد.

وی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب ۱.۵ میلیون خودرو در کل کشور داشتیم اما این عدد امروز به ۱۷ میلیون دستگاه خودرو رسیده که تنها ۳.۵ میلیون آن مربوط به تهران است و روزی ۴۰۰ خودروی جدید به تهران افزوده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت دغدغه جدی دلسوزان محیط زیست را افزایش آلایندگی همین خودروهای جدید دانست، خودروهایی که قریب به اتفاقشان از استانداردهای روز جهان محروم هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.