صدور حکم حبس برای پنج شهروند محبوس در زندان مهاباد

پنج شهروند محبوس در زندان مهاباد از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به حبس محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته، امیر عبدالله‌زاده، هیمن غزال، مظفر تالانه، پژمان ایمانی و محمد شکری، به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد، به ترتیب به ۶ ماه، ۵ ماه، ۶ ماه، ۵ ماه، ۵ ماه حبس تعزیری محکوم گشتند.

هیمن غزال، محمد شکری، مظهر تالانه، پژمان ایمانی و امیر عبدالله‌زاده، شهروندان اهل مهاباد پیش‌تر به صورت گروهی به همراه ۱۰ تن دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به دلیل داشتن سابقه‌ قبلی در روز ۱۲ مردادماه در دادگاه محاکمه شده بودند.

شبکه حقوق بشر کردستان در این‌باره گزارش کرد؛ بعد از شروع درگیری‌های حزب دمکرات کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان با نیروهای سپاه پاسداران در شهرهای مهاباد و اشنویه، ۱۵ شهروند کُرد در روزهای نهم و دهم تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌ شده و در روزهای شانزدهم و نوزدهم تیرماه به‌صورت دو گروه ۵ و ۱۰ نفره به زندان مهاباد منتقل شدند. بعد از دو هفته ده نفر از این بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه آزاد شده و ۵ زندانی دیگر به دلیل داشتن سابقه قبلی تا زمان برگزاری جلسه دادگاه به‌صورت بازداشت موقت در زندان نگهداری می‌شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.