نگرانی کارگران کشت‌و صنعت مهاباد از هزینه‌‌های سال تحصیلی جدید/ وعده شفاهی کارفرما برای پرداخت معوقات مزدی

کارگران مجتمع کشت و صنعت سبزه مهاباد می گویند در حالی که کمتر از یک هفته تا شروع سال جدید تحصیلی نمانده است هنوز چگونگی پرداخت معوقات مزدی آنها مشخص نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا٬ تعدادی از کارگران این مجتمع گفتند که کارفرما در روز سه شنبه (۲۳ شهریور ماه) با گروهی از همکاران آنها داشته است به صورت شفاهی وعده پرداخت مطالبات مزدی آنان را داده است.

مجموع کارگران کشت و صنعت مهاباد بالغ بر ۱۰۰ نفر است و آنطور که خود می گویند بیشتر از ۱ سال است که مزد و مزایای مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

طبق ادعای این کارگران در این مدت یک ساله کارفرما فقط مبالغی را به صورت علی الحساب به آنان پرداخت کرده است که در مجموع با توجه به هزینه های بالای زندگی جوابگوی معیشت آنان نبوده است.

از قرار معلوم در جلسه روز سه شنبه یکی از دغدغه‌های کارگران نگرانی از نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و ناتوانی در تامین هزینه‌های متداول مربوط به شروع سال تحصیلی جدید بوده است.

کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد می‌گویند: با گذشت سه روز از برگزاری این جلسه هنوز ساز و کار تحقق وعده کارفرما معین نشده است و این در حالی است که کمتر از یک هفته تا بازگشایی مدارس نمانده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.