فیلم «مهمونی کامی» به دلیل بدحجابی بازیگران زن توقیف شد

«مهمونی کامی» به کارگردانی علی احمدزاده محصول سال ۱۳۹۲، به دلیل بدحجابی توقیف شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از زمانه، این فیلم که براساس طرحی از نازنین فراهانی و نوشته علی احمدزاده و مانی باغبانی است به دلیل آنچه از سوی مسئولان بدحجابی بازیگران زن خوانده می‌شود توقیف شد و از حضور در جشنواره فیلم فجر بازماند.

روز گذشته علی احمدزاده به نشانه اعتراض، در صفحه اینستاگرامش با گذاشتن لینکی از «مهمونی کامی» این فیلم را در معرض دید عموم گذاشت.

او در صفحه‌ شخصی‌اش در اینستاگرام نوشته است: «فیلمی  که در  ۲۴ سالگی با کمک دوستام و پس‌انداز دوران جوانیم ساختم. در این سال‌ها تلاش زیادی برای اکران این فیلم انجام شد؛ اما نشد که نشد. اما حالا دلم می‌خواد همه این فیلمو ببینن، پولی هم نمی‌خواد به حسابم ریخته بشه‌، فقط ببینید.»

در فیلم «مهمونی کامی» نازنین فراهانی، مینا ساداتی، مهدی کوشکی، میسا مولوی و پگاه آهنگرانی به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند. این فیلم به عنوان اولین ساخته بلند علی احمدزاده، وبا پروانه ساخت ویدیویی (تله‌فیلم) ساخته شد.

«مهمونی کامی» بدون مجوز ارشاد در جشنواره‌های جهانی شرکت کرده و این نکته از نظر مدیران گذشته تخلف است. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره و تندیس ویژه داوران جشنواره پراگ شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.