تعطیلی دست کم ۵۵ واحد کوره پزخانه در پاکدشت

دبیر اجرایی خانه کارگر پاکدشت از تعطیلی دست کم ۵۵ واحد کوره پزخانه فعال در این شهرستان طی چند سال گذشته خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، «عوض سلطانی» گفت: از مجموع ۶۲ واحد باقی مانده تولید آجر سنتی در منطقه پاکدشت، امروز حدود ۷ واحد آنهم با حداقل ظرفیت تولید و نیروی کار به فعالیت ادامه می‌دهند و و ادامه روند کنونی منجر به تعطیلی این تعداد کوره خواهد شد.

او با بیان اینکه عامل اصلی تعطیلی این واحد کوره پزخانه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تبعات کسادی بازار ساخت و ساز بر تولید آجر،بوده است  تاکید کرد: در کنار این واحد ها ی تولید کننده آجر های سنتی چند هزار کارگر فصلی ودائمی به صورت مستقیم وغیر مستقیم مشغول کار بودند که این موضوع باعث بیکاری آنها شده است.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه واحد  های باقی مانده با ظرفیت ۱۰درصدی نیروی کار فعالیت دارند در ادامه  اظهار داشت:  مهم‌ترین دلایل پدید آمدن شرایط فعلی رکود بازار ساخت ساز مسکن، عدم افزایش قیمت آجر در دو سال اخیر وهمچنین افزایش سرسام آور قیمت گازطی چند سال گذشته بوده است که به مرورکارفرمایان را واردار به تعطیلی واحد‌های آجر پزی خود کرده است.

او گفت: یکی دیگر از دلایل تعطیلی کوره‌های آجر پزی، کم شدن تقاضا برای استفاده از آجرهای سنتی در کار ساختمانی است چرا که پیمانکاران ساختمانی این روز‌ها بیشتر از دیوار‌های پیش ساخته یولینت‌های سقفی استفاده می‌کنند.

سلطانی در خاتمه اظهار داشت: کوره‌های منطقه پاکدشت در گذشته روزانه سه شیفت کار می‌کرد اما با رکود بازار کار ادامه فعالیت برای مالکان این کارگا‌ها مرقوم به صرفه نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.