مجید مقدم جهت اجرای حکم حبس احضار شد

مجید مقدم، فعال مدنی، امروز صبح جهت اجرای حکم حبس خود احضار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز ۲۹ مهرماه، مجید عابدین‌زاده‌مقدم، فعال مدنی برای اجرای حکم ۳ سال حبس خود از سوی شعبه دوم اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد؛ وی می بایست ظرف مدت پنج روز خود را به این محل معرفی کند.

این فعال مدنی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم‌ شده بود که با اعتراض وی و بررسی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر، این حکم به سه سال حبس تقلیل یافت.

«حمایت علنی از سران فتنه»، «دیدار با خانواده‌های کشته‌شدگان انتخابات ۸۸»، «دیدار و حمایت از زندانیان سیاسی و محکومین فتنه»، «شرکت در مراسم کشته‌شدگان کهریزک» و «بازگو کردن اتفاقات کهریزک ازطریق مصاحبه با رسانه‌های معاند و در فضای مجازی» از مصادیق اتهامات وی عنوان‌شده است.

گفتنی‌است که مجید مقدم در تاریخ ٩ آذرماه سال ٩٣ از سوی سپاه پاسداران بازداشت و پس از تحمل ۹ ماه حبس در مردادماه سال ٩۴ با قرار وثیقه ٣٠٠ میلیونی آزاد شد.

این فعال مدنی پیش‌تر نیز در اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک انتقال داده‌ شده بود. وی در مصاحبه‌ای ویدیویی درباره این تجربه به‌تفصیل شهادت داده بود.

  • ۹۹۹۹

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.