مجید مقدم برای اجرای حکم حبس به زندان اوین رفت

روز جاری، مجید مقدم، فعال مدنی، برای اجرای حکم حبس خود به زندان اوین مراجعه کرد و به قرنطینه بند چهار این زندان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید مقدم، فعال مدنی، صبح امروز، یازدهم آبان‌ماه، برای اجرای ادامه حکم حبس سه ساله خود، به زندان اوین مراجعه کرد و به قرنطینه بند چهار این زندان انتقال یافت.

گفتنی‌است وی در ۲۹ مهرماه سال جاری، برای اجرای حکم از سوی شعبه دوم اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.

این فعال مدنی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم‌ شده بود که با اعتراض وی و بررسی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر، این حکم به سه سال حبس تقلیل یافت.

«حمایت علنی از سران فتنه»، «دیدار با خانواده‌های کشته‌شدگان انتخابات ۸۸»، «دیدار و حمایت از زندانیان سیاسی و محکومین فتنه»، «شرکت در مراسم کشته‌شدگان کهریزک» و «بازگو کردن اتفاقات کهریزک از طریق مصاحبه با رسانه‌های معاند و در فضای مجازی» از مصادیق اتهامات وی عنوان‌ شده است.

 مجید مقدم در تاریخ ٩ آذرماه سال ٩٣ از سوی سپاه پاسداران بازداشت و پس از تحمل ۹ ماه حبس در مردادماه سال ٩۴ با قرار وثیقه ٣٠٠ میلیونی آزاد شد.

این فعال مدنی پیش‌تر نیز در اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه کهریزک انتقال داده‌ شده بود. وی در مصاحبه‌ای ویدیویی درباره این تجربه به‌ تفصیل شهادت داده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.