ارجاع پرونده مرتضی مرادپور به دادگاه تجدید نظر

پرونده مرتضی مرادپور، فعال مدنی، برای بررسی مجدد و اعمال ماده ۱۳۴ به شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر ارجاع داده شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر پرونده مرتضی مرادپور، فعال مدنی، برای اعمال ماده ۱۳۴ بررسی می کند.

اویان نیوز در این باره گزارش کرد؛ دادگاه تجدیدنظر پیشتر تحت عنوان “ نظر دادگاه مساعد به حال محکوم نیست” ضمن رد درخواست این فعال مدنی مانع آزادی وی شده بود.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ ،در جرایم موجب تعزیر هرگاه جرایم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد، دادگاه برای هریک از آن جرایم حداکثر مجازات مقرر را حکم میکند.

با توجه به محکومیت ۲ و ۱ سال و در مجموع ۳ ساله مرتضی مرادپور زندانی سیاسی آذربایجانی و تحمل بیش از ۲ سال از مدت کیفر با اعمال این ماده می‌بایست آزاد گردد.

پنجشنبه هفته پیش نیز والدین مرتضی مرادپور زندانی سیاسی آذربایجانی با مراجعه به دادستان عمومی و انقلاب تبریز و شعبه ۴ تجدید نظراستان ضمن تسلیم لایحه ای خواستار رسیدگی به وضعیت پرونده فرزندشان شده بودند.

مرتضی مرادپور از روز سه‌شنبه ۴آبان۹۵ در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادیش در اعتصاب غذا بسر می برد.

با گذشت بیش از ۴۰ روز از اعتصاب غذا وضعیت جسمانی وی وخامت است و موجب افزایش نگرانی ها از سلامتی این فعال مدنی شده است.

این فعال مدنی به همراه رسول رضوی و پس از اعلام اعتصاب غذا بدون حکم قضایی از زندان مرکزی تبریز به ندامتگاه کرج تبعید شده بود.

مرتضی مرادپور در سال ۱۳۸۸ در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی به همراه برادر خود فردین مرادپور و چندین نفر دیگر از فعالان آذربایجانی در جریان راهپیمایی خانوادگی ۱خرداد۸۸ در پارک ائل گولی تبریز و پس از طرح شعارهایی در رابطه با حقوق زبانی و ملی آذربایجانی ها بازداشت و پس از نزدیک به شش ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.