تلاش مقام‌های ایران برای احراز هویت گردانندگان شبکه‌های اجتماعی

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، گفته است که در جلسه شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد شده “کسانی که دارای کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی با تعداد اعضای قابل توجه هستند، باید احراز هویت شوند.”

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، آقای واعظی گفته است که “این موضوع به این دلیل است که فعالیت‌های خبری و اطلاع‌رسانی در این کانال‌ها باید مورد استناد باشد تا مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند؛ بر این اساس مقرر شد این فعالان شبکه‌های اجتماعی از یک مرجع مشخص مجوز فعالیت بگیرند.”

به گفته وزیر ارتباطات ایران، شواری عالی فضای مجازی تلاش می‌کند برای کانال‌هایی که بیش از پنج‌هزار نفر عضو دارند، مجوز صادر کند.

به گفته این مقام ایرانی وزارت ارشاد قرار است با تشکیل کمیته‌ای آئین‌نامه ساماندهی این شبکه‌ها را تدوین کند.

پیشتر هم مقامات عالی فضای مجازی گفته بودند کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت رسانه‌ای دارند٬ باید به‌زودی برای دریافت مجوز اقدام کنند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در اسفند ماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی دستور داد که یک شورای عالی فضای مجازی در ایران تشکیل شود.

این شورای که با هدف ساماندهی فعالیت‌های سایبری ایران تشکیل شده است٬ تلاش داشته تا به ویژه شبکه‌های اجتماعی را که در ایران کاربران زیادی دارد٬ تحت کنترل بگیرد.

در ایران بسیاری از مقام‌ها از رهبر ایران گرفته تا رییس‌جمهور و وزرای کابینه و نمایندگان مجلس کانال تلگرام٬ حساب توییتر یا اینستاگرام دارند و از طریق این شبکه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.