لغو کنسرت گروه آوای موج در بوشهر در شب دوم اجرا

امروز صبح سرپرست گروه «آوای موج» خبر از لغو دومین شب از اجراهای این گروه موسیقی خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز دوم کنسرت پاییزه گروه موسیقی «آوای موج» به سرپرستی محسن آقایی، با خواننده اصلی آن آماج عباسی و همراهی خواننده جنوب کشور، محمود جهان در تاریخ ۱۶ آذرماه در شهر بوشهر لغو شد؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با ارسال نامه‌ای از این گروه خواسته است دومین شب از اجرای خود را لغو کند

گروه موسیقی «آوای موج» از بوشهر، یکی از فعال‌ترین گروه‌های موسیقی نواحی ایران است که سال گذشته توانست فروش اول بلیط جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را از آن خود کند.

محسن آقایی سرپرست گروه «آوای موج» با اعلام این خبر گفت: «علی‌رغم تمام تلاش‌ها و هماهنگی‌هایی که از حدود شش ماه پیش با مسئولان استان در برگزاری این کنسرت انجام شده بود، باز هم نتوانستیم روز دوم این کنسرت را برگزار کنیم».

به گفته او با این‌که آن‌ها تمام مجوزهای کتبی لازم را داشتند ۴۸ ساعت قبل از اجرای کنسرت، تماسی با گروه گرفته شد و از طریق اداره کل ارشاد استان بوشهر طی نامه‌ای به آن‌ها اعلام شد که فقط در تاریخ ۱۵ آذر‌ماه مجاز به برگزاری کنسرت هستند.

آقایی افزود که دلیل لغو این کنسرت نزدیکی تاریخ آن به روز ۱۸ آذرماه، روز مرگ حسن عسکری، امام یازدهم مسلمانان شیعه اعلام شده است در حالی‌که تاریخ‌های برگزاری کنسرت را اداره کل وزارت ارشاد اسلامی ابلاغ کرده بود.

سرپرست گروه موسیقی «آوای موج» که نخستین‌بار ۸ سال پیش در شهر بوشهر چندین کنسرت داشت گفت: «تا به امروز ده‌ها‌بار متقاضی برگزاری کنسرت در شهر خود بوده‌ام و این‌بار هم با لغو روز دوم کنسرت آوای موج، پرونده کنسرت گروه موسیقی آوای موج با حضور محمود جهان در بوشهر با ضرر مالی سنگین برای ما و تهیه‌کننده بسته شد».

در دو سال گذشته با دخالت نهادهای امنیتی و نظامی و نیروهای شبه‌نظامی وابسته به آن‌ها و دادستانی استان‌ها شمار زیادی از کنسرت‌های موسیقی در ایران برگزار نشده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.