اعتراض کارگران رینگ سازی مشهد از سر گرفته شد

شماری از کارگران کارخانه رینگ سازی مشهد در اعتراض به معطل ماندن مطالبات صنفی‌شان، روز یکشنبه (۲۱ آذرماه) در مقابل ساختمان مدیریت کارخانه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، شماری از این کارگران  این واحد صنعتی اعلام کردند: نزدیک به هزار نفر هستیم که نسبت به رویه‌ای که  مدیریت کارخانه در قبال پرداخت مطالباتمان در پیش گرفته است اعتراض داریم.

آنها در تشریح مشکلات خود گفتند: بهره مند نبودن همه کارگران از مزایای مزدی یکسان  در نتیجه اجرای  نادرست طرح طبقه‌بندی مشاغل  ،کاهش قرار دادهای کار از یکسال به ۴۵ روز و در برخی موارد یک ماه، اجبار کارگران برای کار اضافی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

براساس این گفته‌های کارگران معترض رینگ سازی با وجود اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  در این واحد در عمل همه کارگرانی که اینجا کار می‌کنند به نسبت مساوی از مزایای این طرح برخودار نیستند.

طبق اظهارات کارگران معترض پیش از این در دهم آبان ماه سال جاری تجمع دیگری در اعتراض به شیوه غلط اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در محوطه مجتمع انجام داده‌ایم که در نتیجه آن مدیریت وعده رسیدگی به مشکلات را داد اما تا به امروز عملی نشده است.

همچنین یکی دیگر از موادر مورد اعتراض کارگران این واحد کاهش مدت قرار داد  کار کارگران از یکسال به ۴۵ روز است  که زمینه کاهش امنیت شغلی کارگران قرار دادی را فراهم کرده است.

کارگران رینگ سازی مشهد در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند که علاوه بر این مشکلات در چند وقت اخیر زمزمه تعدیل ۳۰۰ نفر از  همکاران قرار دادی باسابقه به بهانه مشکلات مالی  قوت گرفته است.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه گفتند: از قرار معلوم مدیریت رینگ سازی عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست وباید برای کاهش هزینه‌ها ی کارخانه بخشی از نیروی کار کارخانه را اخراج کنند.

این معترضان در رابطه با علت برپایی تجمع صنفی امروز خود گفتند: از ارزیابی رفتار مدیریت کارخانه در مقام کارفرما به این نتیجه رسیده‌ایم که بازهم قرار نیست در خصوص پی گیری مطالبات صنفی  ما اقدام خاصی صورت بگیرد و برای همین صبح امروز در مقابل ساختمان مدیریت کارخانه جمع شدیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.