الهام فراهانی در بیمارستان بستری شد

هفته گذشته الهام فراهانی، زندانی بهایی بند نسوان زندان اوین، در پی شکستگی دست به بیمارستان منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، الهام فراهانی، زندانی عقیدتی زندان اوین، در پی از دست دادن تعادل به زمین خورده و از ناحیه آرنج دست راست دچار شکستگی گشته است. این زندانی بهایی ابتدا به بیمارستان طالقانی منتقل شده اما به دلیل عدم وجود تخصص و امکانات لازم در این بیمارستان، به زندان بازگردانده شده است. پس از چند روز، با پیگیری خانواده خانم فراهانی، وی از زندان به بیمارستان جم انتقال یافته و هم اکنون در این بیمارستان بستری می باشد.

گفته می شود که تا کنون دو عمل جراحی بر روی دست این زندانی عقیدتی صورت گرفته اما به دلیل شدید بودن آسیب های وارده، بهبودی در وضعیت وی حاصل نشده است.

الهام فراهانی، شهروند بهایی، در سال ۹۱ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از دوماه بازجویی در سلول انفرادی اوین، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شد. این شهروند بهایی از سوی دادگاه انقلاب به ۴ سال حبس تعزیری محکوم و جهت سپری کردن دوران محکومیت در اردیبهشت ماه سال ۹۳ به زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است که الهام فراهانی از بیماری آرتروز شدید دست و گردن رنج می‌برد. این درحالی است که این زندانی بهایی از زمان بازداشت و آغاز دوران محکومیت از مرخصی درمانی محروم بوده است.

لازم به توضیح است عادل و شمیم نعیمی، همسر و فرزند این زندانی بهایی، در زندان رجایی شهر تحمل حبس می کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.