احراز هویت دو زندانی اعدام‌شده در روزهای اخیر

دست‌کم سه زندانی با اتهامات مربوط به مواد‌مخدر در روزهای پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه و یکشنبه ۲۱ آذرماه در زندان مرکزی بندرعباس و همچنین یک زندانی بلوچ با هویت «مسعود کرمزهی» در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه، به طناب دار آویخته شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سازمان حقوق بشر، صبح روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه، یک زندانی در زندان مرکزی بندرعباس اعدام شد. این زندانی «بهزاد سلیم کرد» فرزند عثمان نام داشت و متولد ۲۴ بهمن ماه ۱۳۵۶ در شهر نقده بود. وی آذر ماه سال ۱۳۹۰ به اتهام حمل و نگهداری ۲ کیلو ماده محرک شیشه و ۲۵۰ گرم تریاک بازداشت و آبان ماه ۱۳۹۱ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب بندرعباس از سوی قاضی «ضیایی فر» به اعدام محکوم شد.

«بهزاد سلیم کرد» دو روز قبل جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد و روز قبل از اعدام موفق به دیدار همسر و دو فرزند خردسالش شده بود.

یکی از بستگان او گفت: «بهزاد ۱۱ سال در کارخانه آجرپزی کار می‌کرد تا اینکه توانستیم خانه‌ای وامدار بخریم. پس از مدتی وی کارش را از دست داد و ۳ ماه بود نتوانستیم قسط آن خانه را بدهیم، رفت کار در بندرعباس.»، «بهزاد پیش از اعدام هنوز هم می‌گفت مواد مال او نبوده، بهزاد را بدبخت کردند او حتی سیگار هم نمی‌کشید و به شدت از مواد بدش می‌آمد ولی باز محکوم شد و اعدامش کردند.»

همچنین برخی مردم محلی عنوان کردند، روز یکشنبه هفته جاری نیز ۲ زندانی در زندان مرکزی بندرعباس با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شده‌اند.

از سویی دیگر کمپین فعالین بلوچ از اعدام فردی به نام «مسعود کرمزهی» خبر داده است.

«مسعود کرمزهی» فرزند قادربخش روز چهارشنبه ۲۴ آذر به دار آویخته شده و تا کنون اطلاعی از اتهامات وارده و محل اعدام این شهروند به دست نیامده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.