حمله شبانه به یک انجمن اسلامی دانشجویان حامی آرش صادقی

عده‌ای از اعضای یک سازمان دانشجویی در دانشگاه خیام مشهد دفتر انجمن اسلامی این دانشگاه را به خاطر حمایت از آرش صادقی پلمپ کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری ایلنا، چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه اعضای یک سازمان دانشجویی در اعتراض به نصب تصویر آرش صادقی روی برد انجمن اسلامی شبانه به دفتر این انجمن حمله کردند، وسایل آن را تخلیه کردند، دست به تخریب اموال آن زدند و در دفتر را پلمپ کردند. این افراد احتمالاً عضو سازمان بسیج دانشجویی بودند.

آرش صادقی در اعتراض به دستگیری گلرخ ابراهیمی، همسر خود، هفتاد و دو روز در اعتصاب غذا به سر برد و پس از آزادی او، اعتصاب خود را شکست. ابراهیمی سه‌شنبه ۱۴ دی با سپردن ۶۰۰ میلیون تومان وثیقه از زندان اوین به مرخصی آمد.

بنا بر گزارش ایلنا، حراست دانشگاه خیام واکنشی به حمله به دفتر انجمن اسلامی نشان نداده‌است.

انجمن اسلامی دانشگاه خیام در بیانیه‌ای نسبت به این اقدام اعتراض کرد و توضیح داد که دانشجویانی که شبانه به دفتر آن حمله کرده‌اند، وسایل آن را تخریب و یا با خود برده‌اند. آنها همچنین پوسترهای خود را بر در و دیوار انجمن زده‌اند و سندی از خود با مهر «» نیز برجای گذاشته‌اند.

ظاهراً حمایت این انجمن از جنبش اعتراضی کردها در سوریه و ترکیه نیز دلیل دیگری در پلمپ دفتر آن بوده‌است. به گزارش ایلنا، اصول‌گرایان از پاکسازی دانشگاه خیام و پوشاندن سرتاسر دانشگاه «با تصاویر خیانت‌های آرش صادقی و جنایت‌های پژاک» خبر داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.