تجمع اعتراضی کارگران قند ممسنی مقابل درب کارخانه

به دنبال ادامه تأخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران «قند ممسنی» صبح روز گذشته جمعی از کارگران مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران که پیش‌ازاین در کارخانه قند ممسنی اشتغال داشتند، در نوزدهمین روز از  سال جاری در اعتراض به تعطیلی کارخانه و تأخیر در پرداخت دستمزد در ۳۶ ماه گذشته مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند، کارخانه قند ممسنی که در شهرستان رستم استان فارس واقع شده به بهانه شرایط بد اقتصادی، مردادماه سال ۹۵ تعطیل اعلام شده و همه کارگران آن بیکار شده‌اند. به همین دلیل آنها در این واحد صنعتی مدام در حال اعتراض هستند.

آنها با یادآوری اینکه پیش از این نیز به بی توجه ای کارفرما به مطالباتشان تجمع مشابهی را در بهمن‌ماه سال گذشته مقابل درب کارخانه انجام داده بودند؛ افزودند: این تجمعات تا به امروز نتیجه‌ای در برنداشته وما کارگران همچنان بلاتکلیف هستیم.

منابع خبری بابیان اینکه یکی از دلایل تعطیلی این کارخانه  واگذاری آن به بخش خصوصی بوده است؛ درباره مشکلات کارخانه و همکارانش گفت: مشکلات کارخانه قند ممسنی  از چندین سال پیش  زمانی آغاز شده است که این واحد از بخش دولتی به خصوصی واگذار شد و کارفرمای نتوانست به  تعهداتش در قبال کارخانه و کارگران عمل کند و در نهایت این واحد تعطیل اعلام شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.