کودکان بیجاری محروم از امکانات تفریحی؛ بی‌توجهی مسئولان به نبود امکانات

شهربازی بیجار چندین سال است که به دلیل عدم مدیریت از کار افتاده و مسئولان این شهر هیچ اقدامی برای راه‌اندازی دوباره آن نمی‌کنند. همچنین «پارک آبی سراب» با گذشت ۱۴ سال از آغاز ساخت، همچنان تکمیل نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولان شهرستان بیجار،‌ در استان کردستان، در سال‌های اخیر هیچ اقدامی برای تعمیر و راه‌اندازی دوباره شهربازی این شهر انجام نداده‌اند. فقط چند دستگاه در قسمت پایینی این شهربازی قرار دارد که جوابگوی تفریحات کودکان این شهر نیست و آن‌ها همچنان از امکانات تفریحی مناسب محروم هستند.

نبود امکانات تفریحی مناسب و حداقلی در شهرستان بیجار، افزون بر معضلاتی چون بیکاری موجب عدم رضایت خاطر شهروندان این شهر شده است.

به گزارش «بیجار بام ایران»، بوستان شاهد بیجار (شهربازی این شهر) از مکان‌های تفریحی مورد استفاده جوانان و خانواده‌های بیجاری است که در قسمت مرتفع شهر با چشم‌اندازی بسیار زیبا قرار دارد. اما وسایل تفریحی این شهربازی سال‌هاست به دلیل عدم مدیریت از کار افتاده و تا کنون هیچ اقدامی برای تعمیر و راه‌اندازی دوباره آن نشده است.

«پارک آبی سراب» دیگر مکان تفریحی این شهرستان است که به دلیل ضعف مدیریت علی‌رغم اختصاص بودجه ۳۰میلیارد ریالی،‌ همچنان تکمیل نشده. افزون بر آن سنگ‌های دیواره این مکان تفریحیِ در حال ساخت، ریزش کرده است.

طرح ساخت این پارک آبی در سال ۱۳۸۲ ریخته شد اما پس از گذشت ۱۴ سال هنوز به سرانجام نرسیده است. فقط افتتاح فاز اول این پروژه ۱۲ سال طول کشیده است. بودجه میلیاردی این پارک با وضعیت کنونی آن هیچ تناسبی ندارد.

امکانات تفریحی و فرهنگی از نیازهای اولیه شهروندان است. با این حال مسئولان شهرستان بیجار با بی‌توجهی به نبود امکانات تفریحی مناسب هیچ اقدامی برای بهبود وضع فرهنگی و تفریحی این شهر نمی‌کنند.

با فرارسیدن بهار، نبود امکانات تفریحی مناسب و حداقلی بیش‌تر احساس می‌شود. بیجار با داشتن مناطق بکر طبیعی می‌تواند به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شود اما ضعف مدیریت و نبود سرمایه‌گذار برای توسعه اماکن گردشگری و تفریحی مانع از این مسئله شده است.

                        

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.