اعتراض دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاه چمران اهواز به نبود سیستم خنک‌کننده مناسب

دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاه چمران اهواز به گرم بودن اتاق‌ها و نبود سیستم خنک کننده مناسب، تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، در پی اعتراض دانشجویان دختر دانشگاه چمران به وضعیت نامناسب سیستم های سرمایشی و از جمله اعتراض به خرابی کولرهای «خوابگاه حضرت معصومه»، حراست و مسئولان خوابگاه ضمن بستن در به روی دانشجویان، آنها را به برخورد انضباطی تهدید کردند.

طی گزارش رسیده، یکی از دانشجویان می گوید: «چند سالی هست که کولرهای خوابگاه دخترانه حضرت معصومه خراب است و مسئولین دانشگاه هر بار قول بهبودی شرایط و تعمیر وسایل سرمایشی را به دانشجویان می دهند. روزها و سال ها می گذرد و اون چیز که به قوت خود باقیست خلف وعده مسئولین و اوضاع نامناسب در گرمای ۵۰ درجه ای اهواز است . امروز برای دومین بار در اعتراض به این مساله تجمع صورت گرفت که با بدترین رفتار ممکن مواجه شدیم. در خوابگاه رو به روی دانشجوها بستند تا از تجمع ما در مقابل در خوابگاه جلوگیری کنند. دانشجوها رو تهدید به برخورد و احضار از طرف کمیته انضباطی کردند.»

دکتر محمدرضا علم در پی اعراضات دانشجویان، با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای دانشجویان ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه که روزهای گرم و سختی را می‌گذرانند، ضمن ابراز همدردی و عذرخواهی از آن‌ها، اظهار کرد: مشکل ایجادشده برای سیستم‌های خنک‌کننده خوابگاه‌های دانشجویی دختران باتوجه به این‌که دانشجویان روزهای سخت و همراه با استرس امتحانات را در پیش دارند، موجب شده تا دانشجویان روزهای پردغدغه‌ای را بگذرانند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.