آلودگی شدید ۱۲ شناگاه در مازندران

مدیرکل دفتر بازرسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط‌زیست کشور گفت: ۱۲ شناگاه استان مازندران به لحاظ آلودگی در وضعیت بحرانی است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، ضیاء الدین الماسی عصر روز گذشته در جلسه ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران گفت: دغدغه همکاران ستاد سواحل استان برای ایجاد فضایی بی خطر برای بیست میلیون گردشگرانی که وارد مازندران می شوند، بخاطر لحاظ آلودگی در بستر رودخانه های حامل فاضلاب است که می تواند در قالب انواع بیماری های گوارشی، پوستی، قارچی، چشمی و …، گردشگران را بیمار کند و سالیان سال درگیر این بیماری ها شوند.

مدیرکل دفتر بازرسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست کشور در ادامه از وضعیت بحرانی و آلودگی آب ۱۲ شناگاه  استان مازندران به دلیل میکروبی بودن آن خبر داد و گفت: حدود دو نیم سال است است که به طور منظم سازمان محیط زیست‌پایش میکروبی با نمونه میکروبی را جهت تعیین وضعیتت آلودگی شناگاه ها انجام می‌دهد.

وی رسیدگی و توجه به موضوع رسیدگی به آلودگی شناگاهها از حقوق شهروندی  دانست و گفت: در طول سه سال پایش منظم  از شناگاه ها صورت گرفت  شناگاه های آلوده شناسایی شدند و ادامه خواهد داشت و برخی از آنها  به سبب جریانات دریایی، تمهیدات مدیریتی از دور خارج شدند.

الماسی ادامه داد: سرریز شدن فاضلاب‌های مسکونی  و بیمارستانی به دریا و رودخانه‌های منتهی به دریاوضعف در جمع‌آوری زباله شناگاها مشکلات زیادی درزمینه سلامتی  برای شناگران ایجاد می‌کند.

وی متذکر شد: شناگاههای مازندران از وضعیت استاندارد خارج‌شده است و محیط‌زیست با روش پرچم گذاری وضعیت بهداشتی و سلامت شناگاهها را به اطلاع گردشگران می‌رساند.

الماسی ادامه داد: بر این اساس دو رنگ آبی با نشان دادن  وضعیت مناسب و قابل‌قبول  و رنگ زرد  وضعیت احتمال آلودگی آب  را مشخص  خواهد کرد.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی دریای سازمان محیط‌زیست تأکید کرد: مناطق آلوده باید به اطلاع مردم رسیده شود و پرچم‌ها در همه مناطق به‌سرعت نصب شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.